האלימות ופשעי השנאה בבריטניה, כמו באירופה כולה, נמצאים בעלייה מתמדת בשנים האחרונות, אך נדמה כי בתקופה האחרונה הדברים הופכים להיות יותר ויותר מסוכנים.



על פי דיווח בעיתונות המקומית במנצ'סטר, נער יהודי בן 17, אשר היה בחברתם של עוד שני נערים הותקף בצורה קשה על ידי שלושה גברים, שהותירו אותו עם דימום בראשו.



הצעיר היהודי, אשר היה במקום ביחד עם עוד שני גברים, בני 18 ו-20, נפגעו בתחנת "בווקר ואליי מטרונלינק" ביום שבת, סביבות השעה 23:40 בלילה.



שלושת הנערים היהודים חיכו ל'טראם' (הרכבת הקלה בלונדון) כאשר שלושה גברים חסונים החלו לתקוף אותם, לצעוק, לקלל אותם ולהכות אותם. התוקפים תוארו ככאלו שהגיעו לבצע פשע שנאה על ידי המשטרה, שחוקרת את האירוע. 


בקהילה היהודית במנצ'סטר הגדירו את התקרית "תקיפה אנטישמית בוטה. ארגון הביטחון של הקהילה ציין כי הוא מלווה את משפחות הפצועים והוא אף קרא לציבור למסור למשטרה מידע על זהות התוקפים.

אלימות גם נגד מוסלמים תקיפה אחרת שנעשתה במדינה, הסתיימה עם מעצר חשוד, אך מבהירה את הכאוס שיש ברחובות המדינה. על פי דיווח בדיילי מייל, צעירה מוסלמית הותקפה גם היא ברחוב, ככל הנראה על רקע מוצאה. 

הקורבן,טסנים כביר, נערה בת 16 היתה עם חיג'אב והוכתה בראש במזרח לונדון. הבחורה שברה את שיניה כאשר התרסקה אל המדרכה בעוד שהתוקף, מיכאל איואדה, בן 34, ברח מהמקום. הוא נעצר מאוחר יותר על ידי המשטרה בזכות צילום מצלמות האבטחה.