שרי הפנים של האיחוד האירופי נפגשים היום (שני) בבריסל לדיוני חירום בעניין משבר הפליטים ביבשת. הדיונים, שבמסגרתם צפויים השרים לדון בהצעת הנציבות האירופית לפיזור הפליטים בין 23 מ-28 מדינות האיחוד, צפויים להיות סוערים משום שמדינות מזרח אירופה הודיעו כי הן לא מתכוונות לתמוך בהצעה.

על פי ההצעה, שבה תומכת קנצלרית גרמניה אנגלה מרקל ויתר מנהיגי מדינות מערב אירופה, יפוזרו 120 אלף המהגרים הנמצאים בהונגריה, איטליה ויוון בין מדינות האיחוד. להצעה זו תצורף תכנית שהוצעה מוקדם יותר השנה הנוגעת ל-40 אלף הפליטים באיטליה ויוון, כך שסך הכול דנה ההצעה ב-160 אלף פליטים. על פי התכנית, תקלוט גרמניה 40 אלף פליטים, צרפת תקלוט 31 אלף, ספרד 20 אלף והיתר יפוזרו בין מדינות אירופה השונות.

במקביל החליט היום האיחוד האירופי כי החל מהחודש הבא יוכלו ספינות קומנדו של מדינות מהאיחוד האירופי לעצור סירות שחשודות כסירות של מבריחי מהגרים. מדובר בצעד אירופי חדש שמטרתו להילחם במבריחים.

ההחלטה התקבלה יום לאחר ש-34 בני אדם טבעו למוות מול חופי יוון. "המטרה היא לא מבקשי המקלט", אמרה שרת החוץ של האיחוד האירופי פדריקה מוגריני, "אלא במי שמנסה להרוויח כסף על גבם". במקביל, מדינות נוספת הקשיחו את הבידוקים בגבול. 

היום הזהיר השר הפולני לענייני האיחוד רפאל צ'רקובסקי, כי האיחוד האירופי יעמוד בפני משבר, במידה ויוחלט להטיל מכסות חובה על קבלת מהגרים בניגוד לרצונן של חלק ממדינות החברות בו. 
 
"אם אנחנו לוקחים החלטה כזו חשובה, כל המדינות צריכה להסכים לכך," אמר צ'רקובסקי בתדרוך תקשורת שערך בבריסל, ששודר בטלוויזיה הממלכתית פולנית.