רוסיה וארצות הברית מסכימות על רוב הנושאים הקשורים למשבר בסוריה, כך נמסר היום (שישי) ממשרד ההגנה במוסקבה, על פי דיווח בסוכנות הידיעות ריא.



הדברים באים לאחר שיחה בת כ-50 דקות בין שרי ההגנה של שתי המדינות, סרגיי שויגו ואשטון קרטר, הראשונה בין שני נושאי התפקידים האלו לאחר יותר משנה. 



במהלך השיחה אמר שויגו לקרטר כי הפעולות הצבאיות של רוסיה בסוריה הן "הגנתיות באופיין". לדברי בכיר בפנטגון, שר ההגנה הרוסי אמר למקבילו האמריקאי כי הפעולות נועדו לכבד את  המחויבויות של משטר אסד.



מהפנטגון נמסר כי "הם הסכימו להמשיך ולדון במנגנון שיפתור את הסכסוך במדינה המשוסעת ובמאמץ להילחם נגד המדינה האסלאמית".



אתמול אמר מזכיר המדינה האמריקני, ג'ון קרי, כי שר החוץ הרוסי, סרגיי לברוב, הציע לארצות הברית לערוך שיחות לגבי המצב בסוריה ושממשל אובמה שוקל את צעדיו בעניין. 



המתיחות בין היריבות לשעבר למלחמה הקרה עלתה לאחרונה בעקבות מעורבותו של הקרמלין במלחמת האזרחים בסוריה ותמיכתו במשטרו של הנשיא בשאר אסד. 



מזכיר המדינה האמריקאי, ג'ון קרי, הבהיר שלשום כי תמיכתה של רוסיה בנשיא סוריה, בשאר אל-אסד, עלולה להביא להחרפה ולהארכה של הסכסוך. 

"התמיכה של רוסיה חותרת תחת המטרות המשותפות שלנו להילחם בקיצוניות, אם לא נתמקד במציאת פתרונות לקונפליקט בסוריה בדרכים דיפלומטיות", הוא הוסיף.

מנגד, במוסקבה מתחו ביקורת על פעילותהקואליצציה נגד המדינה האסלאמית: "לצערנו הקואליציה נגד דאעש בראשות ארה"ב רשמה הישגים צנועים מאוד מאז הוקמה לפני כשנה", כך נמסר ממשרד החוץ הרוסי.

בנימה ביקורתית הוסיפו בהצהרה מטעם המשרד כי "עולה השאלה אילו תוצאות הושגו משליחת כוחות לאזור שמתנגד למטוסים הזרים שחגים מעליו".