לפחות 75 לוחמים שאומנו על ידי כוחות של ארה"ב, בריטניה וטורקיה נכנסו לצפון סוריה, כך דיווחו היום (ראשון) גורמים בארגון הסורי לזכויות אדם שמקורו בבריטניה.



הלוחמים חצו את הגבול מטורקיה בימים שישי ושבת וכרגע ממוקמים באזורים הצפוניים של העיר חלב. הלוחמים שנכנסו לסוריה בימים האחרונים מצוידים בכלי רכב עם מקלעים ותחמושת, הוסיפו מהארגון לזכויות אדם.



הגעתם של הכוחות התרחשה זמן קצר זמן קצר לאחר שגורמים רשמיים בארה"ב הודו כי התכנית לאמן מורדים סורים מתונים כדי לסייע במאבק נגד דאעש לא צלחה.



גורם צבאי בכיר בארה"ב הודה בפני הסנאט בשבוע שעבר כי מתוך אלפי לוחמים שהצבא האמריקאי היה אמור לאמן, רק ארבעה או חמישה נשארו בשדה הקרב. בתוך כך בעקבות הכישלונות צפוי הפנטגון להוציא לפועל תכנית משופרת ומקיפה לאימון לוחמים.



הביקורת על תכנית האימונים נמתחה מאז שהותקפה קבוצה של 54 לוחמים שהוצבו בצפון סוריה בקיץ האחרון וכעת אינם פועלים עוד ככוח התקפי.



תמיכה מתוגברת מרוסיה



מטוסי קרב של הקואליציה הנלחמת בדאעש מבצעים הפצצות אוויריות של מעוזי הארגון בסוריה ובעיראק, אולם מדינות המערב טרם שלחו כוחות רגליים להילחם במדינה האסלאמית.



כזכור, צבא סוריה החל לאחרונה להשתמש בסוגים חדשים של נשק אוויר וקרקע שסופק על ידי רוסיה, אמר מקור צבאי סורי בשבוע שעבר.



המקור תיאר את הנשק כ"מדויק מאוד ויעיל" והוסיף כי "הצבא החל להשתמש בו בשבועות האחרונים לאחר שהוכשרו בשימוש בנשק החדש בסוריה במהלך החודשים האחרונים".



פקידים אמריקאים אמרו בשבוע שעבר כי ארצות הברית זיהתה מספר קטן של מסוקים רוסים בשדה תעופה סורי וזו התוספת האחרונה למה שוושינגטון מאמינה כהתעצמות צבאית רוסית משמעותית במדינה. אחד הפקידים אמר כי ארבעה מסוקים זוהו, כולל מסוקי קרב, למרות שלא ברור מתי המסוקים הרוסים הגיעו לשם.