מאחורי המהגרים שנמלטו ממלחמת האזרחים בסוריה, יש סיפורים אנושיים שאחד מהם ריגש אותנו במיוחד.



אסלן בן ה-17, נמלט מדמשק עם משפחתו. לדבריו, הוא צעד 500 קילומטר לאי היווני לסבוס כשהוא מתעקש לא להשאיר מאחור את הכלבלב האהוב שלו, רוז, למרות המסע המפרך.



נציבות האו"ם לפליטים שיתפה בפייסבוק סרטון בו נראים אסלן ורוז והוא הפך במהירות לוויראלי.



בסרטון רואים את אסלן שאומר בפשטות: "אני אוהב את הכלב הזה, אני צריך אותו".



 
I love my dog!

"Some people will ask - you have only a small bag?""Yes.""And you bring your dog?""Yes.""Why?""I love my dog!"Many animal lovers will relate to this 17-year-old boy from Damascus, Syria. And we've seen many like him carrying their animals with them on the long journey from Syria, across the Mediterranean Sea and through Europe. When forced to flee home because of war, many people would never dream of leaving their pets behind.

Posted by UNHCR on Saturday, September 19, 2015


הסרטון נגע ברבים ואנשים ממדינות שונות, כולל אוסטריה, הונגריה והולנד כתבו הערות על הסרטון, בו הם מציעים לנער וחברו הקטן מקום לינה או עזרה.



בסרטון רואים את הנער כמעט ללא ציוד, כשהוא נושא תרמיל קטן ומלונה לכלב שלו. הוא הראה את הדרכון לחיות מחמד שהוא הביא עבור רוז למסע. כשנשאל מדוע הוא החליט להביא את הכלב שלו הוא חזר ואמר: "אני פשוט אוהב את הכלב שלי".



סיפורו של אסלן הוא מרגש, אבל בנציבות האו"ם לפליטים מציינים שהוא לא לבד במחויבותו לחיית המחמד שלו. הארגון העלה פוסט בפייסבוק והתייחס לנושא: "אנשים רבים נאלצו לברוח מבתיהם בגלל המלחמה ורבים מהם לא השאירו את חיות המחמד שלהם מאחור".