הדגל הפלסטיני הונף היום (רביעי) לראשונה מול בניין האו"ם בניו יורק במסגרת העצרת הכללית של האו"ם. בהנפת הדגל ההיסטורית נכחו מזכ"ל האום באן קי מון ויו"ר הרשות הפלסטינית, אבו מאזן.



כזכור, היוזמה להנפת דגל פלסטין בבניין האו"ם בניו יורק הופצה במרכז הארגון לקראת פתיחת העצרת השנתית שמתקיימת בימים אלה.כ-20 ארצות ערביות חתמו על הדרישה להניף את דגל פלסטין בין הדגלים של הארצות החברות המתנופפים בכניסה לבניין האו"ם במנהטן.



בערים ברחבי הרשות הפלסטינית חגגו הלילה את הנפת הדגל הפלסטיני במטה האו"ם, כאשר הם צופים בנאומו של אבו מאזן מעל מסכי ענק. בנאומו הסתפק אבו מאזן באיום לפיו "הרשות הפלסטינית לא מחויבת להסכמים עם ישראל", וכי "על ישראל לשאת באחריותה כמדינה כובשת".



"מאבק בדרכי שלום"



בחוגים הפלסטינים אמרו כי מדובר בנאום היסטורי. "ההצהרות של אבו מאזן הגיעו באיחור של 17 שנים, לאחר שנתניהו עצמו לא כיבד את ההסכמים עליהם חתם יצחק רבין, ועל חלק מהם הוא בעצמו חתם״, אמרו בכירים פלסטינים.



עוד הדגישו הבכירים כי עריכת בחירות דמוקרטיות ברשות הפלסטינית תהיה התשובה לכל העולם. פרשנים פלסטינים אמרו כי בנאומו הפתיע יו"ר הרשות גם את המנהיגים הערביים שדאג להתייעץ עמם בימים האחרונים.



אבו מאזן נתן אישור למאבק פלסטיני, אם כי הוא הדגיש כי מדובר ב"מאבק בדרכי שלום". בכירים פלסטינים צופים שישראל תטיל סנקציות על אבו מאזן כמו שהוטלו על ערפאת. הוא עצמו אמר למקורביו: "שיכלאו אותי במוקאטעה. שיעשו מה שהם רוצים, זה לא יזיז לי. אני אדם מאמין".