יממה לאחר שרוסיה תקפה לראשונה בסוריה ולאחר שלפי התקשורת המקומית, המשיכה בתקיפות גם היום (חמישי), אמר מפקד המורדים הסורי, בשאר אל-זועבי כי התקיפות האוויריות הרוסיות התומכות בנשיא, בשאר אל-אסד, יגרמו למלחמת האזרחים הנמשכת כבר ארבע שנים, להתארך.



בנוסף, הוא קרא למדינות ערביות להתערב בלחימה ולספק לוחמים עם נשק נגד מטוסים.



בינתיים נראה כי ההתערבות הרוסית בסוריה מבעירה את השטח, וגורמת גם לאמריקאים להגביר את ההפצצות. ארצות הברית תקפה היום 21 מטרות בעיראק ומטרה אחת בסוריה, של חמושי ארגון המדינה האסלאמית.




תקיפת רוסיה בסוריה. צילום: צילום מסך


איראן מצטרפת ללחימה


מקורות לבנונים סיפרו כי מאות חיילים איראניים הגיעו לסוריה לפני עשרה ימים כדי לקחת חלק בפעילות קרקעית באזורים שבשליטת המורדים בצפון סוריה וגם הברית של לבנון וארגון חיזבאללה נערכת להצטרף למבצע. הפעולה, יחד עם כוחות הקרקע של הצבא הסורי, תהיה מלווה בתקיפות אוויריות של חיל האוויר הרוסי, אמרו המקורות.



בקרמלין ערכו מסיבת עיתונאים והתייחסו להתקפות בסוריה. דובר הקרמלין, דמיטרי פסקוב, מסר כי התקיפות האוויריות מתמקדות ברשימת ארגונים מיליטנטיים ידועים ולא רק בארגון הטרור דאעש וזאת בניגוד לדברי גורמים בכירים בממשל שאמרו בעבר כי הלחימה בסוריה תכוון רק ללוחמי דאעש. הם הוסיפו כי החשש שלהם הוא שאזרחים סובייטיים לשעבר, המשתייכים לארגון הטרור, יתמקדו בפגיעה במדינות המוצא שלהם, במידה והם לא יעצרו בסוריה.



התערבות רוסיה במזרח התיכון - הגדולה מזה עשרות שנים


עוד אמר דובר הקרמלין כי "הארגונים הנמצאים ברשימת היעד של התקיפות האוויריות הם ידועים והיעדים נבחרים בתיאום עם הכוחות הצבאיים של סוריה". הוא הוסיף כי קיים מנגנון לתיאום עם מדינות אחרות את התקיפות.



התקיפות האוויריות של רוסיה מהוות את ההתערבות הגדולה ביותר שלה במזרח התיכון מזה עשרות שנים וזה הוסיף ממד חדש למלחמת האזרחים המתרחשת בסוריה.



בתוך כך, סקר שבוצע השבוע ברוסיה הראה כי דעת הקהל הרוסית חלוקה בנושא התקיפה בסוריה - 69 אחוזים מתנגדים לפריסת הכוחות בסוריה, אבל מנגד 67 אחוזים אמרו שהם תומכים פוליטית ודיפלומטית באסד.