יחסי ישראל וארצות הברית נותחו אינספור פעמים בשנים האחרונות, אך חשיפה של המגזין האמריקאי "פוליטיקו" מראה עד כמה היחסים הרעועים בין ברק אובמה לבנימין נתניהו, נמצאים לעיתים על סף פיצוץ.



אחד המגזינים הנחשבים ביותר בעולם, "פוליטיקו", פרסם כתבה נרחבת בה התברר כי מנהיג המיעוט בסנאט, הארי ריד, הגיע פעמיים במהלך השנה האחרונה לבית הלבן, על מנת לוודא כי אובמה מתכוון להטיל וטו באופן ברור והצהרתי לגבי מדינה פלסטינית. על פי הפרסום במגזין, סירב נשיא ארה"ב להתחייב בפני סנאטור הדמוקרטי שיעשה כן. 
ריד, שידוע בתור תומך נלהב של ישראל, הגיע לשני מפגשים בבית הלבן, שם ביקש מאובמה להתחייב בצורה פומבית כי בכל הצעה שתהיה באו"ם לגבי הקמת מדינה פלסטינית, הוא יטיל וטו, אלא אם כן מדובר בהצעה שמתקבלת דרך המשא ומתן. ריד ניסה לבקש מהנשיא להגיע למצב שבו לא יצליחו המדינות החברות באו"ם לגרום לכפות על ישראל החלטות שכאלו.

אבל למרות זאת, ריד הופתע כאשר הנשיא האמריקאי סירב לעשות זאת ובעצם להעמיד את ישראל במצב לא פשוט. השניים לא הצליחו להגיע לעמק השווה, וגם ניסיון של ריד לשכנע את ראש הסגל של הבית הלבן, דניס מקדאנה, כי מהלך שכזה, שיראה כי הנשיא עומד לצידה של ישראל, יעזור לו בגיוס הקולות בעניין הגרעין האיראני, בעיקר מקרב הדמוקרטים, עלה בתוהו.
החלטה אחת משמעותית של אובמה, שהטילה וטו ומנעה מבוכה גדולה בישראל, התקיימה ב-2011, לאחר שהפלסטינים העבירו החלטה במועצת הביטחון של האו"ם, אך כאמור, הממשל התערב ובכך עצר את התגלגלות ההחלטה. כזכור, אמש נאם יו"ר הרשות הפלסטינית, מחמוד עבאס, באו"ם והודיע כי הפלסטינים כבר לא מחויבים להסכמים שחתמו עם ישראל.

"מקווים שהשיחה ביניהם בנובמבר תאפס את השניים"
 
"הבקשות החוזרות ונשנות של ריד, מדגיש עד כמה גדול המרחק בין ממשל אובמה לממשלת ישראל  ולהיפך", נכתב בכתבה, "אין ספק שמדובר כאן בהשלכה של היחסים האישיים בין השניים, שהפכו לרעילים ביותר ומרעילים את יחסי ארצות הברית וישראל באופן נרחב".
במגזין מציינים כי היחסים בין השניים ניזוקו בעיקר לאור שלושה דברים עיקריים שקרו: הניסיון לחסום את הסכם הגרעין, נאומו של נתניהו בארצות הברית והחזרה של נתניהו מעיקרון שתי מדינות לשני עמים, רגע לפני הבחירות. אז אמר דובר הבית הלבן, ג'וש ארנסט, כי ארצות הברית תצטרך לבחון את המדיניות שלה בעקבות ההצהרה, אך עדיין לא ננקט שום אקט בנושא.

גורמים בבית הלבן אמרו כי הם מקווים שהפגישה בין השניים בנובמבר הקרוב, תעשה שירות טוב ליחסים בין שתי המדינות וכי "המנהיגים יתאפסו וישימו בצד את המחלוקות האישיות שלהם על מנת להמשיך את שיתוף הפעולה בין שתי המדינות".