רוסיה ממשיכה לחמם את האזור. משרד ההגנה הרוסי הודיע היום (ראשון) כי התקיפה האווירית של רוסיה על מעוזי דאעש בצפון סוריה תמשך.



לדברי משרד ההגנה, הם פגעו במחנה אימונים של פעילי ארגון המדינה האסלאמית וכן במפעל לחומרי נפץ וכתוצאה מכך, הם הצליחו לשבש את קווי האספקה של הארגון וגרמו לנזק משמעותי בתשתיות שלהם.



אנדריי קארטאפולוב, קצין רוסי בכיר, אמר כי ההפצצות שלה באזור צמצמו את הפוטנציאל הצבאי של ארגון הטרור. לדבריו, מטוסי קרב רוסים הצליחו להכות 50 עמדות של דאעש וכ-600 חמושים נטשו את עמדותיהם בעיר הצפונית א-רקה.



"אנחנו לא נמשיך רק בתקיפות, אנחנו גם נגדיל את העוצמה שלהן", אמר הקצין והוסיף: "המודיעין שלנו מראה כי החמושים עוזבים אזורים שבשליטתם וכי החלה פאניקה ונטישה בשורותיהם".



כזכור, ב-30 בספטמבר, רוסיה ביצעה בפעם הראשונה תקיפות אוויריות בסוריה, כשלטענתה היא התמקדה במעוזי דאעש במחוז חומס הצפוני. לפני שהיא החלה בתקיפות פורסם כי היא התחילה להכין את המתקפה האווירית ומספר שעות לאחר מכן, כבר נודע כי הרוסים לא בזבזו זמן והחלו לתקוף את מתקני ולוחמי הארגון.



אובמה: רוסיה ואיראן "יתקעו בבוץ"


בכירים אמריקאים הביעו מורת רוח בהתערבות הרוסית, במיוחד על הדיווחים שמטוסי הקרב פגעו במורדים הפועלים נגד משטר הנשיא, בשאר אל-אסד. נשיא ארצות הברית, ברק אובמה, אמר כי "רוסיה ואיראן 'יתקעו בבוץ' אם ינסו לתמוך באסד". בנוסף, הוא כינה את המבצע "מתכון לאסון":  "פוטין לא מבדיל בין דאעש לבין המורדים המתונים. לא נשתף פעולה עם המבצע הרוסי להשמדת מתנגדי אסד. בשביל פוטין - כולם טרוריסטים ואני דוחה את עמדתו".



שר ההגנה הבריטי, מייקל פאלון, תקף אתמול את נשיא רוסיה, ולדימיר פוטין: "ההתערבות הצבאית של רוסיה בסוריה, מחזקת את אסד ולא פוגעת בדאעש".



עוד הוא אמר כי "הרוב המכריע" של התקיפות מאז שנשיא רוסיה החל בפעולה הצבאית, לא התמקדו בלוחמי דאעש, אלא בכוחות המורדים במשטרו של אסד.



פאלון הודה כי המעורבות הרוסית "מסבכת" את המצב, אבל ציין שהוא עדיין מאמין שבריטניה צריכה להרחיב את הפעילות שלה בסוריה.