הסיפור הבא יכול לשמש כתסריט בהוליווד, מה אין בו? רצח, רומן והתאבדות, חבל שסרט כזה אם יצא, יתבסס על סיפור אמיתי.



אן פוויל, בת 52, מורה לכיתה ה' מווירג'יניה, ארצות הברית, נפטרה לאחר שנחנקה למוות מפיסת עוף. בתחילה, זה היה נראה כמו תאונה טרגית, אבל כעבור כמה שנים, האמת המחרידה יצאה לאור.



לגופת אן נערכה נתיחה שלאחר המוות וגם היא אישרה את התאוריה של מוות מחנק, אבל התנהגות בעלה מארק, עוררה את חשד המשטרה. כאשר ילדיו של מארק פנו נגדו, אנשים התחילו לחקור מה הוא באמת יודע על "התאונה" של אשתו וכשהאמת סוף סוף נחשפה, התגובה של מארק זעזעה את כולם.



מארק ואן היו נשואים במשך 32 שנים. הם חיו בכריסטיאנבורג, וירג'יניה, והיו להם שלושה ילדים בוגרים. השנים חלפו ומארק ניסה לשלוט באשתו. אן שהרגישה לכודה בנישואין, חיפשה את הדרך החוצה.



תכננה לעזוב את בעלה


לפני מותה, אן, התאחדה מחדש דרך הרשתות החברתיות עם אהבת נעוריה מהתיכון, כריס קראולי והקשר הצית מחדש את הרומן שלהם. קראולי חי בקליפורניה, אבל הם כל הזמן היו שולחים הודעות אחד לשני ואן תכננה לעזוב את בעלה כדי להיות איתו.



למרבה הצער, מארק ידע על התוכניות שלה. הוא החל לחשוד בה והתחיל לעקוב אחריה לכל מקום, הוא לא רצה שאשתו תעזוב אותו.



בשבעה במרץ בשנת 2000, קראולי התקשר למשטרה בבהלה ואמר שהוא לא שמע מאן וכי הוא מודאג. הוא סיפר כי אן אמרה לו שהיא הולכת להגיד למארק שהנישואין שלהם נגמרו.



זמן לא רב לאחר מכן, מארק רץ בצעקות עזרה לבית של השכן. הוא אמר שהוא חזר הביתה ומצא את הגופה חסרת החיים של אן - הוא חשב שהיא נחנקה מאוכל והוא ביצע תרגיל היימליך.



השכנים שלהם, רוברט ומליסה פרדריק מיהרו למקום ומצאו את גופתה של אן על הרצפה. הם סיפרו כי "היא הייתה קרה למגע, אבל מארק ישב על החזה שלה וסטר בפניה, בניסיון להחיות אותה". הם הוסיפו כי כאשר רוברט ניסה לעזור, מארק סרב להתרחק.



גם כאשר הגיעו פרמדיקים, מארק עמד ליד אן והגביל את הגישה שלהם. כוחות ההצלה היו נחושים להצילה אך לא היה שום דבר שהם יכלו לעשות ונקבע מותה.



"זה הזמן הכי טוב בחיים שלי"


לאחר מותה, המשטרה גילתה שהיה לה יומן ובו היא רשמה: "אני מאוהבת בפעם הראשונה ב-33 שנים. אני חייבת לבדוק את המייל שלי כל הזמן. זה הזמן הכי טוב בחיים שלי".



הילדים של הזוג חשדו שלאביהם יש חלק במותה של אמם - הם ראו את ההתנהגות הכפייתית שלו כלפיה והיא מתה בדיוק כשהיא עמדה להיפרד ממנו, דבר שהיה נראה להם כמו יותר מצירוף מקרים.



לדאבונם, הנתיחה שלאחר המוות כאמור, הוכיחה כי היא נחנקה ממזון - כנראה מחתיכת עוף, שחלק ממנו נמצא בבטנה.



היחסים בין מארק וילדיו הפכו למתוחים. מארק רצה לקבור את הגופה בזמן שילדיה רצו שהיא תישרף, דבר שהיה משאלתה של אמם. מארק שינה את דעתו כאשר המשטרה הביאה אותו לחקירה נוספת והיה נראה כי המקרה סגור.



השנים חלפו ומארק נישא בשנית. ילדיו הגישו תביעה בגרימת מוות ברשלנות נגד אביהם, בטענה שהוא היה מסומם, הכה וחנק את אן ואז עמד לידה בזמן שהיא מתה. מארק הסכים על הסדר מבלי להודות בכל אשמה.



התיק נפתח מחדש


שוב, מארק יצא ללא עונש. לקח 12 שנים עד שהמקרה נפתח מחדש ונתיחה חדשה שנעשתה בשרידי הגופה, יחד עם בחינה מחודשת של ניירת, תמונות ועדויות, הוכיחו כי היא נחנקה למוות. שטפי דם רבים היו על זרועותיה, אזור האגן, ראש, פנים וחזה וגם חתכים על פניה.



בשנת 2013, הוא הואשם ברצח. מארק, שהיה כבר בן 70, אישר כי הוא ידע שאן מתכננת לעזוב אותו ושהיא ישנה בחדר נפרד. בסיום המשפט, חבר המושבעים מסר את פסק הדין ובו נקבע כי מארק נמצא אשם בגרימת מוות בכוונה ובני המשפחה החלו לבכות בהקלה אחרי כל השנים.



אבל פה הסיפור לא נגמר. כשמארק הובל משם, לפתע נשמעו צעקות, "שחררו אותו, שחרר אותו". מארק שהבין כי הוא הולך לבלות שנים רבות בבית הכלא, פצע את עצמו וכעבור מספר שעות נקבע מותו.



בסיפור הזה אין סוף טוב, עד שהצדק סוף סוף יצא לאור ומארק היה אמור לרצות את עונשו, הוא התאבד.