מזכיר המדינה האמריקאי, ג'ון קרי, אמר היום (שני) כי חשוב שהמנהיגים הישראלים והפלסטינים יבהירו מהו הסטטוס של מסגד אל אקצא.



קרי צפוי להיפגש עם ראש הממשלה, בנימין נתניהו, בגרמניה ולאחר מכן יקיים פגישה נפרדת עם יו"ר הרשות הפלסטינית, אבו מאזן, והמלך עבדאללה בירדן בסוף השבוע הקרוב, כדי לדון בדרכים להפסקת גל האלימות.



עוד הוסיף קרי כי יערוך פגישות עם מנהיגים מטורקיה, ערב הסעודית, ירדן וסוריה, כדי לבחון אופציות לשינויים פוליטיים בסוריה. "אפגש עם המנהיגים כדי להגיע לאפשרויות מוחשיות שיש באפשרותן לקדם שינוי מדיני בסוריה", אמר קרי במסיבת עיתונאים במדריד.



כזכור, קרי אמר כי לישראל ישנה הזכות להגן על עצמה מפני מעשי טרור ובשיחותיו עם נתניהו, הבהיר ראש הממשלה למזכיר המדינה האמריקאי כי ברצונו לשמור על הסטטוס קוו במקומות הקדושים.



"אין לי ציפיות ספציפיות, מעבר לקידום הדברים, וזה תלוי בשיחות עצמם, אמר קרי לכתבים והוסיף כי אינו מצפה לשינוי בסטטוס קוו באתרים המקודשים.



"ישראל מבינה את החשיבות של הסטטוס קוו והמטרה שלנו היא לוודא שכולם מבינים את משמעות הדבר. איני חושב שישראל או ירדן מעוניינות בכך ואיני מציע זאת. אנחנו זקוקים להבהרת הדברים, אמר קרי.