התביעה במצרים פתחה בחקירה בחשד לזלזול בדת נגד שחקנית ומגישת טלוויזיה מוכרת שקראה לגברים רווקים להירגע באמצעות צפייה בחומרים פורנוגרפיים, שיכולים להכין אותם לחיי הנישואים.



אנתסאר עבד אל־באסט עלי מוחמד, הידועה בכינוי אנתסאר, עוררה את זעמם של השמרנים במדינה המוסלמית בחודש שעבר כשניצלה את תוכנית הטלוויזיה בהגשתה “שחררו את הרגשות שלכם” להמליץ על שיטת הרגעה בלתי מסורתית לרווקים המתוסכלים במצרים.



"כולם צריכים להרגיש חופשיים לצפות בסרטי פורנו אם הם רוצים", אמרה אנתסאר (44) לצופים. “מי שחושש לבצע חטא מיני שהדת אוסרת עליו יכול להירגע באמצעות צפייה בסרטי פורנו. הסרטים האלה, נוסף לספרים, יכולים להסביר יחסים מיניים לגברים רבים לפני הנישואים, ולעזור להם להתכונן לחיי הנישואים”.



"הטיימס" הבריטי דיווח כי דבריה עוררו דיון סוער במדינה שבה בתי המשפט אוסרים שימוש בחומרים פורנוגרפיים. האימאם מוחמד זאכי עבד רחים מאוניברסיטת אל־אזהאר בקהיר אמר כי עמדותיה של אנתסאר מסוכנות לא פחות ממעשיהם של הטרוריסטים, ואיש הדת חאלד א־גינדי אמר כי הדברים הם “קריאה להוללות ולשחיתות”.



בעקבות הסערה החלה התביעה בחקירה והיום צפויה השחקנית לעמוד בפני שימוע פלילי בבית המשפט בחשד להסתה, לחוסר מוסריות ולביזוי הדת, ואם יוחלט להעמידה לדין היא תקבל כנראה עונש מאסר.