האיים היווניים הקטנים בים האגאי הם נקודות הכניסה העיקריות של המהגרים והפליטים מסוריה, ומאז תחילת השנה הגיעו אליהם קרוב לחצי מיליון בני אדם, אולם בימים האחרונים נרשמה ירידה דרמטית בקצב הכניסות על רקע מתקפת הטרור בפריז.
 
"הטיימס" הלונדוני דיווח אתמול כי בין יום שבת ליום שני השבוע לא הגיעו כלל פליטים לאי לסבוס, שקלט השנה כבר 300 אלף מהגרים. זו הפעם הראשונה זה שלוש שנים שנרשמת הפסקה כה ממושכת. 
 
גורמים רשמיים באי הקטן העריכו כי הסיבה לכך היא שהמבריחים חוששים מהגברת צעדי הבידוק, אחרי שהתברר שלפחות אחד מהמחבלים בפריז הסתנן בזרם הפליטים שהגיעו ליוון. 
 

ביום שלישי הגיעו כמה מאות פליטים לאי, אך ראש העירייה של לסבוב, ספירוס גלינוס, הודה כי הזרם הנוכחי אינו דומה למצב כפי שהיה עד לפני שבועות אחדים. "התרגלנו לראות יותר מעשרת אלפים סורים, אפגנים ועיראקים מגיעים בכל יום. הטפטופים האלה הם כלום", אמר, "המבריחים כנראה מודאגים מתגובת אירופה. נראה שהם צמצמו את הפעולות שלהם מחשש לפעולה נרחבת שעלולה להפסיק את העסקים שלהם".
 
בתוך כך, מדינות סקנדינביה מקשיחות את הפיקוח על הגבולות שלהן במטרה להתמודד עם משבר הפליטים. ממשלת נורווגיה, שחברה באמנת שנגן לגבולות פתוחים באירופה, הודיעה כי החל מהיום היא תחזיר את הבידוק בגבולות, וזאת אחרי ששוודיה הודיעה כי תקשיח את חוקי ההגירה שלה בשל חוסר יכולתה לעמוד בזרם הפליטים חסר התקדים. ראשת הממשלה הנורווגית, ארנה סולברג, מסרה כי כל הנוסעים במעבורות משוודיה, מדנמרק ומגרמניה יידרשו להציג דרכונים, וגם בדרכים היבשתיות יהיו יותר נקודות בידוק.