הקבינט הגרמני בראשות קנצלרית גרמניה, אנגלה מרקל הודיעה היום (שלישי) על נכונותה להצטרף לקמפיין הצבאי נגד דאעש בסוריה, כך אמרו גורמי ממשל לסוכנות הידיעות רויטרס.



במסגרת התכניות תפרוס גרמניה מטוסי סיור ומטוסי תדלוק ותציב למעלה מ-1,200 אנשי צבא באזור. התכנית כפופה לאישורו של הבית התחתון בפרלמנט הגרמני, הבונדסטאג שיקיים הצבעה ביום רביעי הקרוב.



בתוך משרד ההגנה של גרמניה שלל היום כל אפשרות לשיתוף פעולה עם נשיא סוריה בשאר אסד. שרת ההגנה של גרמניה, אורסולה פון דר-ליין הבהירה כי "לא נקיים שיתוף פעולה עם אסד ועם כוחות שנמצאים תחת פיקודו".



עם זאת הממשל הגרמני לא שולל בעתיד שיתוף פעולה עם גורמים המצדדים באסד. "אנחנו חייבים למנוע את קריסה של סוריה, אמה שרת ההגנה הגרמנית והוסיפה כי "טעויות נעשו בעבר בעיראק, כשקבוצות שהיו נאמנות לסדאם חוסיין נושלו מהמערכת הפוליטית לאחר תבוסתו, אלה טעויות שלא נחזור עליהן".




הקבינט הגרמני. צילום: רויטרס



בתוך כך הבהיר שר החוץ של גרמניה, פרנק וולטר שטיינמאייר, כי לא מדובר בפריסת כוחות נרחבת: "אנחנו מדברים על פריסה באזור חיץ, לא יהיו חיילים רבים שיוצבו בחו"ל בו זמנית והוסיף כי רק טייסים של מטוס הסיור טורנדו יעבור בשטחים של ארגון דאעש. 



ההצהרה של הקבינט הגרמני מגיעה כאקט של סולידריות כלפי צרפת, לאחר מתקפת הטרור ב-13 בנובמבר בפריז, במהלכה נהרגו למעלה מ-130 בני אדם.