דונלד טראמפ לא מפסיק לעורר מחלוקת. איש העסקים והמועמד לנשיאות התראיין בתכנית "פוקס וחברים" ברשת פוקס ואמר כי צריך להרוג את בני משפחות הטרוריסטים, בנוסף למחבלים עצמם.



לדברי המיליארדר, טקטיקה כזאת הכרחית כי המחבלים טוענים שלא אכפת להם מחייהם שלהם. "כשתופסים אותם, צריך להרוג גם את משפחותיהם. למחבלים אכפת מהחיים שלהם, שלא יהיה לכם ספק, אבל הם אומרים שלא".



איל הנדל"ן אמר את הדברים לאחר שנשבע ל"כסח" את דאעש. אחד המנחים בתכנית שאל אותו לגבי פגיעה אפשרית באזרחים. טראמפ הבטיח למזער את הנזק המשני: "אני אעשה כמיטב יכולתי. אחת הסיבות שאנחנו כל כך לא יעילים במלחמה נגד המדינה האזלאמית היא שהם משתמשים באזרחים במגינים - זה דבר נורא, אבל אנחנו נלחמים מלחמה תקינה פוליטית".



השבועות האחרונים אינם קלים עבור מי שעדיין מוביל בסקרים לגבי הבחירות המקדימות במפלגה הרפובליקנית. בסוף השבוע נגרמה מבוכה גדולה נוספת לטראמפ, שנאלץ לבטל ברגע האחרון מסיבת עיתונאים חשובה. באירוע היה אמור המיליארדר הפרובוקטיבי לקבל את תמיכתם של עשרות אנשי דת אוונגליסטים שחורים, אולם לאחר שחלק מהכמרים הבהירו כי אינם מוכנים להתייצב לצדו נאלץ טראמפ להודיע על ביטול מסיבת העיתונאים.



בשבוע שעבר חטף טראמפ ביקורת קשה לאחר שחיקה כתב של הניו יורק טיימס, סרג' קובלסקי, שסובל מנכות שמשפיעה על התנועה בידיו. העימות בין השניים החל כשטראמפ ציטט מאמר בוושינגטון פוסט שנכתב על ידי קובלסקי, כשבוע לאחר פיגועי ה-11 בספטמבר 2001, ובו אמר ש"כמה אנשים ככל הנראה נצפו כשהם חוגגים" בניו ג'רזי.



אחרי שטראמפ טען כי זהו שקר וכי הוא ראה 'אלפים על אלפים' של ערבים שחגגו את המתקפה בניו ג'רזי, קובלסקי חזר וטען כי הוא לא זוכר שראה או שמע על משהו שקרוב לזה.



כחלק מהקמפיין של טראמפ לנשיאות, הוא נאם בדרום קרוליינה ודיבר על הסיפור 'שנכתב על ידי עיתונאי נחמד. אז הוא הוסיף: "עכשיו, הבחור המסכן הזה, אתם חייבים לראות אותו", וחיקה את העיתונאי ובייחוד את זרועותיו הנפולות בשל נכותו, כאומר: "אוי, אני לא יודע מה אמרתי. אני לא זוכר. אני לא זוכר".