תזכיר של המשטרה התאילנדית שהודלף, חושף כי תאילנד הוזהרה ע"י סוכנות הביון הרוסית כי ייתכן שפעילים של ארגון המדינה האסלאמית ינסו לבצע פיגועים בשטח המדינה נגד מטרות רוסיות.



לפי הפרסום היום (שישי) ב-BBC, המסמך מציג אזהרה לפיה עשרה עובדים סורים המשויכים לארגון הטרור, הגיעו בין התאריכים 15 לאוקטובר ל-31 באוקטובר לתאילנד. נכתב כי חלק מהם הגיעו לבנגקוק ואחרים לפוקט ולפטאיה וכי "המטרה שלהם היא לגרום נזק ליעדים רוסיים או ליעדים של בנות בריתה של רוסיה בתאילנד". כמו כן, התבקשה המשטרה לאבטח בצורה מוגברת את היעדים הפופולארים של התיירים הרוסים בתאילנד. 



המשטרה בתאילנד קראה לרגיעה

המשטרה המקומית מסרה כי לא ניתן לאשר את נוכחות הפעילים במדינה, וקראה לרגיעה. סגן הדובר של המשטרה בתאילנד אמנם אישר את התזכיר שנשלח אך מסר כי "עד כה מדובר במודיעין בלבד, אין לנו שום הוכחה כי הממצאים אמיתיים, אלו דברים שעוד צריך להוכיח". ראש המועצה לביטחון לאומי של תאילנד התייחס גם כן לדיווח ואמר כי "לא מצאנו שום תנועה חריגה, הכל בטוח". 

כזכור, בסוף חודש אוקטובר ביצעה חוליה המזוהה עם דאעש תקיפה נגד מטוס נוסעים רוסי שטס מעל שמי מצרים, הפילה אותו ובכך גרמה למותם של 224 בני אדם. בהודעה מטעם ארגון הטרור נאמר לאחר האירוע: "חיילי הח'ליפות הצליחו להפיל מטוס רוסי מעל סיני, שעל סיפונו למעלה מ-220 צלבנים רוסים, ותודה לאל כולם נהרגו".