לא מארה"ב, לא מבריטניה ולא מרוסיה - פעילי דאע"ש חוששים דווקא מישראל. כך חושף העיתונאי הגרמני יורגן טודנהופר, שבילה עשרה ימים במחיצתם של לוחמי "המדינה האסלאמית" בעיר מוסול בעיראק. בספר חדש שפרסם הוא מספר כי אף על פי ששלוש המעצמות מנהלות בימים אלה מאבק קשה בארגון, לוחמיו חוששים דווקא מעימות עם צה"ל.



בראיון לעיתון הבריטי "ג'ואיש ניוז" סיפר טודנהופר, לשעבר חבר הפרלמנט הגרמני מטעם המפלגה הנוצרית־דמוקרטית, סיפר: "הלוחמים אמרו לי כי הם יודעים שהצבא הישראלי חזק מדי עבורם. הם בטוחים כי יוכלו לנצח את כוחות הקרקע של ארה"ב ושל בריטניה מאחר שלצבאות אלו אין ניסיון בלוחמת גרילה עירונית".



לדבריו, "הם יודעים כי הישראלים קשוחים ומאומנים היטב במלחמת גרילה וטרור. לוחמי דאע"ש שפגשתי אמרו כי הצבא הישראלי מהווה עבורם סכנה אמיתית".



הוא הוסיף עוד כי "החשש של אנשי דאע"ש מצה"ל הוא הסיבה שישראל לא נמצאת בראש סדר העדיפויות שלהם, וישראל גם אינה כלולה בשלב הראשון של הקולוניזציה שדאע"ש מתכנן במזרח התיכון. הם רואים בכל הדתות האחרות את אויביהם, אבל אמרו לי שיהודים ונוצרים יוכלו להמשיך לחיות אם ישלמו ג'זיה, מס מיוחד המסתכם ב־600 דולר בשנה".



לאחר שנפגש במוסול עם בכירי הארגון ועם רבים מלוחמיו טוען טודנהופר כי ארגון אל־קאעידה הוא "משחק ילדים" לעומת ארגון "המדינה האסלאמית". "הם רוצים להראות ש'המדינה האסלאמית' עובדת ומתפקדת. חשבתי שאפגוש קבוצת טרור אכזרית אבל פגשתי מדינה אכזרית", סיפר העיתונאי הגרמני.