לרוב אנחנו רגילים לשמוע על קוריאה הצפונית בהקשר של ניסויים גרעיניים, יריבות עזה עם השכנה קוריאה הדרומית ובאופן כללי דברים מיליטריסטיים. לכן, מאוד הופתענו לגלות היום (שלישי) כי לפי ה-CNN, הרפובליקה הדמוקרטית העממית של קוריאה החליטה להיכנס לתחום האלכוהול.



רק לפני מספר ימים דיווחנו בהפתעה כי המדינה מוכנה לשים קץ לתכנית הניסוי הגרעיני שלה אם ארצות הברית וקוריאה הדרומית יפסיקו את התרגילים הצבאיים המשותפים שלהן ואף אותתה על כוונות להשגת שלום וכעת נראה שיש הסבר להתחממות המפתיעה הזו ביחסים וזה העיסוק החדש שלהם - אלכוהול.



על פי העיתון הממלכתי "פיונגיאנג טיימס", המדינה פיתחה משקה מתוחכם, סוג של ליקר, העשוי מתמצית צמח הנקרא ג'ינסנג ובמקום להמתיקו בסוכר הם משתמשים באורז חרוך. התערובת המיוחדת הזו מיוצרת על ידי חוקרים ממפעל Taedonggang למוצרי מזון. החוקרים טוענים כי צמח הג'ינסנג בשילוב האורז החרוך הם הרכיבים שהופכים את האלכוהול לחופשי מתופעת החמרמורת (הנגאובר).



המשקה הנקרא "ליקר קוריו" הפך להצלחה כזו, עד כדי כך שהוא נרשם כ"להיט מדעי וטכנולוגי לאומי" בכל רחבי המדינה והוא ישווק בפסטיבל המזון, לפי העיתון. המשקה הסנסציוני מחוויר בהשוואה להמצאה קודמת של המדענים הצפון קוריאנים - בשנה שעברה פורסם כי הם המציאו חיסון שיכול לרפא איידס, התמכרות לסמים, סרטן ונגיף האבולה. אנחנו כבר מחכים להמצאה הבאה.