נשיא סין, שי ג'ינפינג, היה לראש המדינה הראשון שמבקר בטהראן מאז הסרת הסנקציות עליה בתחילת החודש. הנשיא נפגש עם נשיא איראן רוחאני ושם סיכמו השניים על הרחבת הקשרים האסטרטגיים בין שתי המדינות, כמו כן סיכמו גם על הרחבת הקשרים הכלכליים בין שתי המדינות בסך של 600 מילארד דולר בעשור הקרוב.



במסיבת העיתונאים שנערכה לאחר הפגישה, אמר רוחאני כי שתי המדינות הסכימו על אסטרטגיית שיתוף פעולה ארוכת טווח: "אנו שמחים שהנשיא שי ביקר את איראן לאחר הסרת הסנקציות, איראן וסין הסכימו על יצירת יחסים אסטרטגיים בין שתי המדינות, ועל תוכנית מקיפה לשיתוף פעולה בעשרים וחמש השנים הבאות".



השניים חתמו על הסכמים רבים, בנושאים כלכליים, מסחריים, על הקמת "דרך המשי" מחדש ועל שיתוף פעולה בנושאי אנרגיה גרעינית למטרות שלום. רוחאני הוסיף ואמר כי שני הנשיאים דיברו גם על שיתוף פעולה בפתרון סוגיות הטרור והקיצוניות במזרח התיכון, בדגש על עיראק, סוריה, תימן ואפגניסטן. הנשיא שי אמור לפגוש בהמשך היום את המנהיג העליון של איראן, האייטולה עלי חמינאי.



בימים האחרונים מקיים נשיא סין סבב פגישות במזרח התיכון מתוך מטרה להגביר את השפעתה של סין באזורנו, במהלך הפגישות שנערכו בין השאר בישיבה של הליגה הערבית, התחייב שי להשקעות בסך מילארדי דולרים לפיתוח הכלכלה באזור וכמו כן קרא להקמת מדינה פלסטינית בגבוולת 67' שבירתה ירושלים.