מכה נוספת נפלה על לוחמי דאעש, הפעם מידיהן של שתי נשים מהצבא הבריטי. על פי דיווח שנחשף היום (ראשון) בדיילי מייל הבריטי, שתי לוחמות המשרתות ביחידה סודית לאיסוף מודיעין נקלעו למערב של לוחמי הארגון, והצליחו להיחלץ, תוך שהן מותירות אחריהם מספר לוחמים של הארגון הרוגים. הצמד, לוחמות של גדוד הסיור המיוחד של הצבא הבריטי, במסווה הפועלות יחד עם יחידת העילית הבריטית,  ה-SAS, הפעילה בעיראק ובסוריה כחלק מהמלחמה שהכריז ראש ממשלת בריטניה, דיוויד קמרון, על ארגון דאעש. 

השתיים, שפעלו לגיוס מרגלים ומודיעים מקומיים, נסעו בין עיראק וסוריה כשכלי הרכב שלהן נעצר במחסום פתע שהציבו לוחמי דאעש. כאשר חשדותיהם של הלוחמים במחסום באשר לזהותם של השתיים עלתה, פתחו לעברם הלוחמות באש וקרב יריות גדול התרחש בזירת האירוע. במהלך הקרב נהרגו מספר חמושים של ארגון דאעש והשתיים הצליחו להימלט, לאחר שרכבן נוקב בכדורים שירו עליו המחבלים. 
מקור בטחוני בריטי מסר לדיילי מייל כי: "הנשים הללו הן ככל הנראה מהלוחמים הקטלניים ביותר בכל הצבא הבריטי. הן נמצאת בכושר קיצוני, אינטליגנטיות ומקצועיות בצורה בלתי רגילה. הן התנהלו בצורה מושלמת והוכיחו את עצמן כטובות כמו כל לוחם בכוחות המיוחדים הבריטיים. הן הוכיחו את עצמן מוכנות לקרב כאשר זהותן נחשפה". 

המקור הוסיף כי: "לעיתים הן נתקלות ביחס קשה מחבריהם הגברים ליחידה, אך לרוב יש יחסים של כבוד הדדי בתוך היחידה". גדוד הסיור המיוחד הוקם בשנת 2005 ומרכיבים אותו נשים וגברים משלושת הזרועות של הצבא הבריטי. המגויסים עוברים חצי שנה אימוני גרילה מיוחדים ורק מעטים מהם זוכים להתקבל כלוחמים בגדוד. יחד עם לגיון הזרים הצרפתי ואריות הים של חיל הים האמריקאי, גדוד הסיור המיוחד נחשב לאחד מכוחות העילית המצטיינים והמכובדים ביותר בעולם והוא לקח חלק במבצעים באפגניסטן, לוב וסוריה. 

באחרונה החל דיון נוקב בצמרת הצבא הבריטי בשאלה האם יש לפתוח את כל היחידות לשירות נשים וקולות רבים בקרב הקצונה הבכירה השמיעו את מורת רוחם מהרעיון.