מבקשי מקלט בקרדיף, בריטניה, מקבלים צמיד צבעוני שהם מחויבים לענוד כל הזמן, בצעד שמזכיר את "הדלתות האדומות" במידלסברו שם סומנו דלתות בתיהם של פליטים בצבע אדום, במה שגרם להטרדות הפליטים על ידי האוכלוסיה המקומית.



למבקשי מקלט חדשים שהגיעו לבירה הוולשית ואשר שוכנו ב"קלירספרינגס רדי הומס" חברה פרטית ששכר משרד הפנים, נאמר כי הם חייבים לענוד את הצמידים כל הזמן אחרת לא יקבלו ארוחות. הצמידים מאפשרים לפליטים שלא יכולים לעבוד ולהרוויח כסף, לקבל שלוש ארוחות ביום, אך במקביל גם מסמן אותם מול הקהילה המקומית כיוון שנאסר עליהם להוריד אותו. כך לפי הגרדיאן.



אריק נגל, 36, שהה כחודש בבית לינקס בקרדיף שבו ניתן אירוח ראשוני למבקשי מקלט, לפני שקיבל את מעמד הפליט. לדבריו, "התקופה ששהיתי במקום הייתה מהנוראיות שעברתי בחיי. אם סירבנו לענוד את הצמידים נאמר לנו שידווחו עלינו למשרד הפנים. חלק מהעובדים אכפו את המדיניות בצורה קשה יותר מאחרים. התלוננתי על המדיניות אך לא נעשה דבר בנושא. היינו צריכים ללכת ממתקן האירוח לבית התמחוי ובדרך כשנהגים ראו את הצמידים שלנו הם היו צופרים וצועקים לנו "תחזרו לארץ שלכם". אם היית מוריד את הצמיד לא הייתה אפשרות לחבר אותו בחזרה, אז אם רצית לאכול היית חייב לענוד אותו כל הזמן".



מהגר אחר, מוגדד אבדין, 24, פעיל זכויות אדם מסודן, שהה שלושה חודשים במקום. "הצמיד מהווה אפליה, אנחנו מרגישים כמו אנשים סוג ב'. המהגרים מפחדים מלפגוש אנשים חדשים ממחשבה שאולי יעשו להם בעיות בגלל הצמיד. כשאנחנו עומדים בתור לאוכל צועקים לנו קריאות מעליבות".



השוהים הנוכחיים במתקן מפחדים לדבר עם התקשורת.



מנהל בפועל ב"קלירספרינגס רדי הומס" אמר כי "בריטניה קלטה כמות גדולה של פליטים בחודשים האחרונים ובהמשך לכך גם אתרי אירוח כמו קרדיף. קלירספרינגס נקטה צעדים המוסכמים על משרד הפנים במטרה להגדיל את ההיצע באמצעות אירוח בשירות עצמי. מי שמשתמש באירוח זה מקבל קצבה בצורת שוברים לסופרמקט ומי שמתארח על בסיס פנסיון מלא מקבל צמיד צבעוני ללא לוגו או טקסט שמסגיר את מקורו".



משרד הפנים לא הגיב.