זעם באיטליה על הממשלה לאחר שפסלים עירומים כוסו לכבודו של נשיא איראן חסן רוחאני שהגיע לביקור ממלכתי בעיר ולפגישות עם ראש הממשלה מתאו רנצי והאפיפיור פרנציסקוס. ראש האופוזיציה, פרשנים וכלי תקשורת ביקרו בחריפות את ההחלטה לשים קופסאות על הפסלים במוזיאונים הקפיטוליניים בעיר הנצח.



רנצי ושר התרבות, דריו פרנצ'סקיני, לא ידעו על ההחלטה והאחרון אמר כי היה ראוי שייבחר אתר אחר לאירוח של הנשיא רוחאני. בתקשורת האיטלקית דווח, שהשגרירות האיראנית ביקשה שהפסלים יכוסו וגורמים במשרד ראש הממשלה הסכימו לבקשה מבלי להתייעץ עם הממונים עליהם. דובר ראש הממשלה אמר כי אין לא מידע האם איראן ביקשה לכסות את הפסלים.



לפני עזיבתו את איטליה, נשאל רוחאני על התנגשות התרבויות שבאה לידי ביטוי בכיסוי הפסלים, וענה כי מודבר במשהו פעוט והודה לאיטליה על הכנסת האורחים.



הודה על הכנסת האורחים. רוחאני בפגישה עם רנצי. צילום: רויטרס
הודה על הכנסת האורחים. רוחאני בפגישה עם רנצי. צילום: רויטרס



באיל ג'ורנלה, עיתון המזוהה עם האופוזיציה נכתב, כי "כיסוי פסלי העירום זה מגוחך". גם עיתונים יותר מרכזיים, שיותר אוהדים את הממשלה, התייחסו לסיפור ואמרו כי מהלך כזה מהווה התכחשות לתרבות של איטליה. "כיסוי הפסלים משמעותו כיסוי עצמנו. האם זה היה שווה רק כדי לא להעליב את נשיא איראן?", שאלו ב"לה רפובליקה", הנוטה שמאלה.



ואילו בעיתון "לה סטמפה", ביקרו את "גאוני הפרוטוקול", שפחדו שרוחאני יסבול מ"הלם הורמונלי" אם הוא יראה פסלים כאלה ויבטל את החוזים עם החברות האיטלקיות.