האם הקרע בין חמאס ואיראן ארוך וקשה משידענו? בכיר החמאס, מוסא אבו מרזוק, טען כי איראן הפסיקה לתמוך בארגון השולט ברצועת עזה, כבר בשנת 2009. כך חשף היום (ראשון) העיתון הלונדוני "א-שרק אל-אווסט", המקורב לשלטונות סעודיה. העיתון חשף שיחת טלפון שיורטה והודלפה, במהלכה תקף אבו מרזוק את איראן בחריפות, וטען כי הצהרותיה בדבר ״תמיכה בהתנגדות הפלסטינית הן שקריות,.

בקטע האודיו, שהועלה גם ביוטיוב, מדבר אבו מרזוק על היחסים האיראנים-רוסיים: "הם מנסים לכרות ברית עם הרוסים, ואנחנו קורבן לערמומיות של איראן". בכיר החמאס הוסיף: ״האיראנים משחקים בביטויים וזהירים במדיניות. מ-2009 לא הגיע מהם שום דבר, וכל מה שהם אומרים זה שקר. כל מה שמגיע אלינו לא מהם. זה מגיע מידיד וגם במאמץ גדול״.
אבו מרזוק ציין, כי בכל פעם שמשוחחים עם איראן על תמיכה, היא מתנה זאת בשיפור היחסים עם מדינות כמו סודן ואחרות. "זה היה חלק מהעונש שלהם", הוסיף. ״מדובר באנשים שקרנים״.

לדבריו, האיראנים שיקרו גם כאשר הודיעו על שליחת אוניות סיוע. "מ-2011 כל אוניה שמאבדת את דרכה הם היו טוענים שהיא הייתה בדרך אליכם. אמרתי להם, מה כל הספינות שהיו בדרך אלינו נתפסות? אף אחת לא מגיעה אלינו? הלוואי והיו נאמנים כפי שמציגים את עצמם בפני אנשים. הם מתנהלים בצורה כזו מזה 1400 שנים" - ברמז לערמומיות שהיא בלב אמונתם של השיעים, ואמונתם בדבר "אחד בפה ואחד בלב".
העיתון ציין, כי "יירוט והדלפת שיחתו של אבו מרזוק יכולה להתבצע רק באמצעות מדינות גדולות עם יכולות מודיעיניות, כמו ישראל, שמסוגלת לצותת לכל טלפון שהיא רוצה".
מקורות בחמאס מסרו, כי איראן הפסיקה את התמיכה שלה בחמאס מאז המשבר בסוריה. עוד מסרו, כי טהרן תמכה חלקית ביותר בזרוע הצבאית של חמאס, עז א-דין אל-קסאם. "זו לא הייתה תמיכה גדולה וקבועה", אמר המקור לעיתון שחשף בעבר ניסיונות של מזכ"ל חיזבאללה, חסן נסראללה, לתווך בין איראן לחמאס - בניסיון להביא את הארגון הסוני לתמוך במשטר האייתוללות נגד סעודיה הסונית.
יש לציין, כי כבר ביולי אשתקד הודה בכיר החמאס כי הסיוע האיראני לארגון ברצועת עזה פסק. "הסיוע מושהה, הן הסיוע האזרחי לתושבי רצועת עזה והן הסיוע הצבאי לחמאס", אמר בראיון לרשת "אל-ג׳זירה", והדגיש כי "לארגון קשה להתמודד עם זה".