בסוף השבוע נחשף שארה"ב ובריטניה מרגלות כבר שנים אחרי מערכות האוויר של ישראל - מטוסים ללא טייס וטילים. פרופסור איתן גלבוע, מומחה לארה"ב באוניברסיטת בר אילן, אמר הבוקר לניסים משעל ב"רדיו ללא הפסקה 103FM": "הגילויים האלה לא מחוברים בהכרח למדיניות האמריקנית אבל התגובה של ארצות הברית אליהם האלה היא תמוהה מפני שהיא אומרת שמדובר בענייני ביטחון לאומי. היא אמרה את זה גם בעבר, כאשר התגלה שהם שכרו דירה מול מגוריו של אהוד ברק ומילאו אותה באמצעי האזנה, ואחר כך פורסם שהם האזינו גם למשרד ראש הממשלה. המסקנה היא שהם לא סומכים על נתניהו, אולי אפילו רואים בו איזשהו אויב שצריך לעקוב אחריו. זה בא לידי ביטוי בעיקר בנושא האיראני. ארה"ב חששה שישראל תתקיף את איראן ורצתה לדעת על זה מראש".





"אין הרבה מה לעשות", טען פרופ' גלבוע, "יש פה סטנדרטים כפולים. מה שמותר לארצות הברית אסור למדינות אחרות, ישראל תלויה בה בצורה כזאת, כלכלית, דיפלומטית, אסטרטגית, כך שאין מה לעשות. אני מסכים שזה סיפור שאפשר להעביר אותו לסדר היום. אבל אנחנו כמעצמת סייבר מהטובות בעולם נדע איך להתמודד עם זה יותר טוב בעניין ההצפנות, שיהיו טובות יותר".
 
"זה מאיר באור קצת שונה את פרשת פולארד, שהם התעללו בו, החזיקו אותו הרבה שנים וטענו שהוא מרגל מסוכן" הזכיר הפרופסור. "מאז ישראל לא מרגלת שם. והנה ארצות הברית מרגלת אחרינו. מצד שני יש שיתוף פעולה הדוק בצד המודיעיני. מצד שלישי ישראל חתמה עכשיו על שיתוף פעולה עם קפריסין ויוון, אז אני מציע לבנות בקפריסין מתקן על יד המתקן שלהם ולשבש אותו".