ראש ממשלת טורקיה, אהמט דוואטולו, מסר היום (שישי) כי למעלה מ-15 אלף פליטים סורים נמלטו מהלחימה המתרחשת בסמוך לעיר חאלב, העיר השנייה בגודלה בסוריה,  והגיעו לגבול הטורקי. העיר חאלב נתונה במצור על ידי כוחות המשטר של נשיא סוריה, בשאר אל אסד, המסתייע בתקיפות של מטוסים רוסיים על מעוזי המורדים. 

בימים האחרונים הצליחו לוחמי המשטר, בסיוע כוחות איראניים ולוחמי חיזבאללה, להשיג כתר מלא על העיר, לאחר שכבשו מספר עיירות באזורים כפריים הנמצאים צפונית לחאלב. הידיעות על הכיתור גרמו למנוסה של עשרות אלפים מתושבי העיר, שחלקים גדולים ממנה נחרבו במהלך ארבעת שנות הלחימה בעיר.

כיום כוחות של צבא סוריה החופשית, ברית רופפת של מספר ארגונים, בהם גם כוחות מתונים, מחזיקים ברוב שטחי העיר. הלחץ מהמתקפות הרוסיות גרם למעבר של רבים מהלוחמים לארגונים קיצוניים יותר המחזיקים בנשק מתקדם יותר, כמו ג'בהת אל נוסרה ודאעש.
מפקד בכיר בשורות המורדים המתונים ביכה על מצבם הקשה ואמר, בעילום שם, למעריב אונליין: "הרבה מאנשיי מתחילים לערוק לאל נוסרא ודאעש לצערי. הם פשוט עורקים למי שקרוב יותר. אנו חופרים מנהרות ומתכוונים להלחם עד טיפת הדם האחרונה. צבא אסד מכתר אותנו בסיוע של מטוסים וטנקים רוסים. אנו זקוקים לנשק כבד על מנת להתגונן מפניהם". 
מוטי כהנא, איש עסקים ישראלי התומך באופוזיציה הסורית בחמש השנים האחרונות, מספר כי המצב בחאלב מתדרדר במהירות: "אנשים שנמצאים שם ונלחמים במשטר מספרים לי כי הם לא מעוניינים לעזוב. כוחות צבא אסד עוד לא נכנסו לעיר אך הם מקיפים אותה ממזרח. הם מתכננים לצור עליה ולהרעיב את האזרחים והמורדים עד שיכנעו, כמו שעשו בעיר מדאיה. המצב בסוריה כולה מוסיף להחמיר ככל שכוחות המשטר מתקדמים".
עוד הוסיף כהנא ואמר כי: "בישראל לא מבינים את גודל האסון ואת ההשפעה האפשרית שלו אלינו. אלפי פליטים עושים את דרכם לגולן הסורי, שעדיין נשלט על ידי המורדים. מה נעשה כשעשרות אלפים מהם ידפקו לנו על הדלת בקונטרה?"