ארגון מורדים בסוריה פרסם היום (שני) כי משטרו של נשיא סוריה, בשאר אסד בנה מתחת לדמשק "עיירה" תת-קרקעית, היכולה לשמש כמטה לבכירי הצבא וההנהגה המדינית בסוריה. צבא האסלאם, ארגון המורדים האסלאמיסטי הגדול בסוריה, השתלט על האיזור וחשף את קיומו בסרט דוקומנטרי.

בדקה 37 של הסרט (ראו מטה) מסביר הארגון כי מדובר בבסיס מטכ"לי סודי, שההגעה אליו מתבצעת באמצעות מנחת מסוקים סמוך, שאין אפשרות לפגוע בו. על פי הסרטון, צבא האסלאם השתלט על המקום, שנבנה מתחת לשכונת חרסתא, המכונה "שכונת אסד", בדמשק, ומהווה מקום אסטרטגי רב-חשיבות לבכירי השלטון.

המבנה בנוי משבע קומות, שכוללות מספר רב של חדרי פיקוד עם מסלול בריחה אל תוך ההר. "מדובר בבסיס תת-קרקעי שלא ניתן לפגוע בו בכל סוגי הנשק האפשריים", נאמר. אבו סמיר, אחד ממפקדי השטח של הארגון, סיפר: "לאחר שנכנסו למנהרות, הופתעו לוחמינו למצוא מסלולים לכלי רכב ואף כבישים עם תאורה למרחק כ-3 ק"מ".

האיש הוסיף עוד, כי מצאו חמישה שערים ענקיים, עם שטחים סטריליים לטיהור מנשק כימי. "המבנה נועד להיות חדר מבצעים שלם, שהמטכ"ל הסורי יכול לנהל ממנו את כל המלחמה", הוסיף. 
בסרטון מראים את לשכתו של הרמטכ"ל הסורי עם חדר שינה סמוך, אולם ישיבות, ומשרדים המיועדים לקצינים הבכירים ביותר בצבא הסורי. "המבנה כולל גם משרדים של חיל המודיעין, משרדים לאחראי על הנשק הכימי, הארטילרי, הטנקים, וההנהגה המדינית", סיכם המפקד בצבא האסלאם.