על מה כלבים חולמים? רוב בעלי הכלבים שמים לב כשהחבר הפרוותי שלהם מייבב, מכשכש בזנבו או מתעוות בזמן השינה. בעבר חוקרים אישרו כי כלבים חולמים במהלך השינה ועכשיו הם גם אומרים כי החלומות של כלבים דומים לבני האדם וייתכן אפילו שהם חולמים על דברים שאירעו להם - ממש כמו שאנחנו עושים.



"אצל כלבים אפשר לזהות כשהם חולמים די בקלות", אמר ד"ר סטנלי קורן, פרופסור לשעבר בפסיכולוגיה באוניברסיטת בריטיש קולומביה בקנדה ומחבר הספר "האם כלבים חולמים? כמעט כל מה שהכלב שלך רוצה שתדע". "כלב בגודל בינוני טיפוסי נושם באופן די קבוע. בסביבות 20 דקות לתוך מחזור השינה, אתה יכול לראות את העיניים של הכלב נעות סביב העפעפיים הסגורים והנשימה הופכת לאי סדירה", אמר ד"ר קורן.


"לפעמים אתה רואה את הכלב מתעוות, כאילו הכלב מנסה לעשות משהו, זה מציין כי הכלב נמצא במצב חלום והוא יימשך במשך שתיים עד שלוש דקות", הוסיף ד"ר קורן.



הגודל כן קובע


מחקרים הראו כי אורך החלום ותדירות החלום אצל כלבים תלוי בגודל הכלב. "מתברר כי כלבים קטנים חולמים בתדירות גבוהה יותר והחלומות שלהם קצרים, בעוד לכלבים גדולים יש פחות חלומות אך הם ארוכים יותר", אמר קורן.

כמו כן, גיל הכלב קובע כמה זמן ימשכו החלומות שלו. "גורים מבלים נתח גדול בהרבה של זמן שינה מאשר כלבים בוגרים, לפי נתונים חדשים שנחקרו", אמר ניקולס דודמן, פרופסור לפרמקולוגיה והתנהגות בעלי חיים.

על מה הוא חולם? צילום: אינגאימג
על מה הוא חולם? צילום: אינגאימג



"כלבים בוגרים משקיעים כ-10 עד 12 אחוזים מזמן השינה שלהם בחלומות. במוחות אנושיים, יש מנגנון שמונע מהשרירים שלנו לנוע בזמן שאנחנו ישנים. עם זאת, כאשר יש במנגנון הפרעה, ייתכן שתהיה פעילות חלשה של השרירים מתוך שינה", אמר פרופסור קורן והוסיף: "אותו דבר נכון גם עם כלבים, אם המנגנון שלהם לא עובד כל כך טוב, תוכלו לראות את הכלב רץ או מתפרץ על משהו".

בפעם הבאה שהכלב שלכם ישן (כנראה כמעט בכל רגע נתון...), תנסו לזהות מתי הוא חולם ועל מה, או שפשוט תסתכלו בקנאה על החבר על ארבע שמבלה את מרבית יומו בשינה...

"כ-10 עד 12 אחוזים מזמן השינה שלהם מושקע בחלומות". צילום: אינגאימג
"כ-10 עד 12 אחוזים מזמן השינה שלהם מושקע בחלומות". צילום: אינגאימג