נשיא ארצות הברית, ברק אובמה התייחס היום (רביעי) במסיבת עיתונאים בבית הלבן לסכסוך הישראלי-פלסטיני ואמר כי חשוב לספק תקווה לשני הצדדים בסכסוך. אובמה דיבר גם על משבר הפליטים ואמר כי ארצות הברית תסייע לירדן בקליטתם.



עוד אמר אובמה במסיבת העיתונאים שהוא מקווה שוועדת המשפט של הסנאט תקיים דיון בנושא המועמד שלו לבית המשפט העליון ואמר שזה יהיה קשה עבור מנהיג הרוב מיץ' מקונל לחסום את התהליך מסיבות פוליטיות. עוד אמר אובמה כי אם הרפובליקנים ימשיכו במאבק זה ירתיע את היכולת של כל נשיא ויקטין את אמינותו של בית המשפט העליון. כזכור, סערת המועמד לשופט בבית המשפט העליון החלה כאשר השופט אנטונין סקליה נפטר בעיצומו של מסע הבחירות באמריקה בשנתו האחרונה של אובמה, שמשנתו הפוליטית הפוכה לזו של השופט המדובר.



בתוך כך, מזכיר המדינה האמריקאי ג'ון קרי התייחס גם הוא למצב המתוח בישראל ואמר כי הבנייה בהתנחלויות הישראליות לא עוזרת להפיג את המתחים בין הישראלים והפלסטינים. "אני לא חושב שהבנייה בהתנחלויות תורמת למצב", אמר קרי בשימוע על התקציב השנתי של מחלקת המדינה. "אני חושב שאנחנו צריכים לראות צעדים שינקטו בשני הצדדים שיצביעו על הנכונות לנסות ולהמשיך קדימה ולהפחית את האלימות", אמר קרי, כשנשאל על האלימות המוגברת באזור.