אוניברסיטת אוקלהומה הודיעה כי תחזיר לניצולת שואה בצרפת את הבעלות על ציור מהמאה ה־19 - שבזזו הנאצים ממשפחתה לפני 75 שנה בעיצומו של הכיבוש הגרמני במלחמת העולם השנייה. 

לאונה מאייר, ששרדה בשואה, טענה כי הציור "רועה מביאה את הכבשה" של הצייר האימפרסיוניסטי קמיל פיסארו משנת 1886 נשדד מאביה בידי הנאצים בשנת 1941. 15 שנה לאחר מכן רכשו אותו בני הזוג קלרה ואהרון וייזנהופר מגלריה לאמנות בניו יורק ותרמו אותו למוזיאון של אוניברסיטת אוקלהומה בשנת 2000. 

"רועה מביאה את הכבשה"
אף על פי שמסמכים שוויצריים הוכיחו כי אביה של מאייר אכן החזיק בציור, דחה בית משפט שוויצרי את דרישתה של ניצולת השואה לקבל את הציור בחזרה בטענה שהאנשים שהחזיקו בציור אחרי מלחמת העולם השנייה הצליחו להוכיח כי הם הבעלים החוקיים. 

מאייר המשיכה במאמציה המשפטיים ופנתה לבית משפט בניו יורק, שדחה את טענותיה בדבר הבעלות על הציור. גם נשיא אוניברסיטת אוקלהומה, דיוויד בורן, טען כי למוסד האקדמי יש חסינות מפני התביעה להחזיר את הציור וכי מאייר חששה מחוקי ההתיישנות באוקלהומה ולכן לא הגישה את התביעה במדינה. 
למרות זאת נפתח משא ומתן בין נציגי האוניברסיטה לנציגיה של מאייר, וביום שלישי בערב נמסר רשמית כי הושג הסדר, ובמסגרתו הכירה האוניברסיטה כי משפחתה של מאייר החזיקה בבעלות על היצירה, שמוערכת כיום בשווי של 1.5 מיליון דולר. במסגרת ההסדר, הציור יועבר למוזיאון בצרפת לתקופה של חמש שנים ולאחר מכן יעבור לסירוגין בין מוזיאונים באוקלהומה ובצרפת עם כיתוב שיסביר את השתלשלות האירועים ממלחמת העולם השנייה.