נשיא ארצות הברית, ברק אובמה, אמר היום (שישי) במהלך נאום כי ארצות הברית עושה על שביכולתה כדי להביא להצלחתה של הפסקת האש בסוריה, זאת על אף סימני השאלה סביב יכולתה של הפסקת האש להחזיק מעמד. אובמה דיבר בפני המועצה הנשיאותית לביטחון לאומי במשרד החוץ. 

"איש מאיתנו לא שוגה באשליות. כולנו מודעים לנקודות החלשות הפוטנציאליות של ההסכם ויש סיבות רבות להביע סקפטיות, אך ההיסטוריה תשפוט אותנו בחומרה אם לא נעשה את חלקנו בניסיון לפחות לעצור את המלחמה האיומה הזו בעזרת דיפלומטיה", אמר אובמה. 
"אם ההסכם ייושם, ויש פה אם גדול, יש סיכוי לעצירה מסוימת של האלימות והזדמנות למזון וסיוע הומניטרי להגיע למקומות בהם האוכלוסייה סובלת וזקוקה נואשות לסיוע", הוסיף הנשיא. אובמה המשיך ואמר כי הפסקת אש עשויה באופן פוטנציאלי להתניע משא ומתן על הסכם פוליטי שיביא לסיום מלחמת האזרחים בסוריה ויאפשר לכל הצדדים המשתתפים להתפנות למלחמה בארגון דאעש. 

 
"וזאת הסיבה שארצות הברית תעשה כל שביכולתה כדי לתת סיכוי מקסימלי להצלחה בניסיון להביא להפסקת פעולות האיבה" אמר אובמה כשהוא מדגיש שגם ארצות הברית וגם רוסיה מוכרחות לעמוד בהתחייבויות  להפסקת פעולות האיבה.  "הימים הבאים יהיו קריטיים והעולם יצפה במעשינו" אמר הנשיא לכתבים. 
 
יחד עם זאת הדגיש הנשיא כי ההסכם לא כולל בשום אופן את הלחימה בארגון דאעש ולא תקף למתקפות הקואליציה האמריקאית נגד הארגון. "לא תהיה הפסקת אש במלחמה נגד דאעש. ארצות הברית ושותפותיה יהיו חסרות מנוח במלחמה בארגון ואנחנו נביא להשמדתו. כל החברות בקואליציה הבטיחו להגביר את תרומתן למאבק, אנחנו ננצח במלחמה הזו".