כולנו מכירים את האירועים או הישיבות שמוגדרים תחת הכותרת "נוכחות חובה", אבל נראה שארגון דאעש לקח את הביטוי לרמה חדשה ונוראית. נער סורי בן 16 הוצא להורג היום (ראשון) בעריפת ראש לאחר שנפקד מתפילת יום השישי בעיירה ג'רבולוס. הנער נעצר ביום שבת על ידי אנשי המשטרה החשאית של הארגון לאחר שהסתתר בבית של קרוב משפחתו בעיר, הסמוכה לגבול הטורקי: "בן הנוער שנעצר הואשם בכפירה, האישום החמור ביותר במערכת המשפטית של ארגון דאעש", סיפר לסוכנות הידיעות הכורדית בצפון סוריה תושב העיר ג'רבולוס, נאסר טלג'ביני.

 
על פי טלג'ביני "התקיים 'משפט' קצר, שערך מספר דקות ולאחר מכן הובל הנער לכיכר מרכזית בעיירה, שם ראשו נערף לעיני קהל גדול שהתאסף במקום" סיפר עד הראייה. דאעש כבש את העיירה  הנמצאת במשולש בין הגבול הטורקי ונהר הפרת, והיה חלק מהמתקפה הגדולה בשנת 2014 לכיבוש העיר הכורדית קובאני. על פי מקורות מקומיים הנער ניסה להמלט מהאזור הכבוש בידי הארגון לטורקיה, לאחר שלמשפחה נודע כי אנשי הארגון מחפשים אחריו.

 
"לפני ביצוע גזר הדין, נציג בית המשפט השריעי של דאעש הגיע על גבי טנדר והקריא ברמקול את גזר הדין, תוך שהוא נשבע שכל מי שיחמיץ תפילה או יעבור כל עבירה פעוטה נגד הדין האסלאמי יזכה לגורל דומה וראשו יערף", סיפר טלג'ביני. 
 

מאיימים גם על פוטין

 
זירת פעילות נוספת של ארגון דאעש, אזור הקווקז הצפוני, זוכה גם היא בימים האחרונים לתזכורת לאכזריותו של הארגון. סניף דאעש ברפובליקות של דגסטאן וצ'צ'ניה בפדרציה הרוסית פרסם סרטון בו הוא קורא להרג הכופרים ובהם, לא פחות ולא יותר, נשיא רוסיה, ולדימיר פוטין.  בסרטון וידיאו שכותרתו "עסקה רווחית", שהוכן על ידי חטיבת המדיה של הארגון הקיצוני בצפון הקווקז, נראים לוחמים של הארגון הקוראים לאוכלוסייתה המוסלמית של רוסיה להצטרף אליהם, תחת הסיסמה המפחידה "הח'ליפת כבר כאן". 
 
מדובר בסרטון הראשון שמפורסם על ידי הארגון הקיצוני באזור הקווקז, זאת לאחר שלוחמיו נשבעו אמונים למנהיג דאעש, אבו בכר - אל בגדדי ביוני של השנה שעברה. הסרטון פורסם בעקבות פיגוע אותו ביצעו אנשי הארגון בעיר דז'מיקנט בדגסטאן בו נהרגו שני שוטרים רוסים. מבצע הפיגוע, אבו עבדולרחן, נראה אף הוא בסרטון ובו הוא קורא "לפגוע בכופרים". 
 
אמיר השלוחה, הידוע רק בכינויו, אבו יאסר, נראה בסרטון וו הוא קורא למוסלמים ברוסיה כולה להגר לשטחים שבשליטת ארגונו ואם אינם מסוגלים לכך, לתקוף את הכופרים  "בכל מקום שבו הם נמצאים, בעזרת חבל או סכין. אם משיהו אינו מצליח למצוא או להגיע אלינו, רצוי שיתחיל לתקוף את הכופרים הרוסים בכוחות עצמו. לא קשה להשיג נשק ברוסיה". בהמשך ההודעה פונה אבו יאסר נגד מהניג רוסיה עצמו ואומר: "ברצוני לספר לכל אחינו ברחבי הקווקז כי אללה נתן לנו טילים והם יכוונו לעבר הכופר פוטין וחבריו הכלבים".
 
הסרטון, כמו סרטונים רבים של הארגון בסוריה ועיראק, מסתיים בהוצאה להורג של מי שמכונה על ידי הטרוריסטים "סוכן של שירות הביטחון הרוסי", שנורה למוות על ידי אחד הלוחמים.