בית משפט באיראן פסק גזר דין מוות לאיש העסקים האיראני בבק זנג'אני ועוד שני עובדים של חברת הנפט הלאומית האיראנית באשמה של מעילה כספית חמורה, כך נמסר היום (ראשון) מדוברות המערכת המשפטית במדינה. המשפט הפך לאירוע מתוקשר, זאת משום תפקידו הקריטי של זנג'אני בעקיפת הסנקציות הבינלאומיות על ייצור הנפט של המדינה. בית המשפט האסלאמי במדינה הרשיע את זנג'אני בעבירת "הפצת שחיתות על פני האדמה", עבירה שדינה מוות במדינה השמרנית.

זנג'אני הורשע בהעברת שוחד לבכירי חברת הנפט הלאומית האיראנית ולגופים אחרים במדינה. דובר משרד המשפטים האיראני, גולהאמחוסיין מושאני אג'אי אמר בשידור חי בטלוויזיה המקומית. "בית המשפט הרשיע את שלושת הנאשמים ודן אותם למוות. השלושה אף יחויבו לשלם מספר קנסות בשווי רבע מסכום השוחד שהועבר", הודיע אג'אי. 
על פי עדותו של אג'אי, המיליארדר ארגן עסקאות נפט במיליארדי דולרים עם חברות בין לאומיות מטורקיה ועד מלזיה. זנג'אני חלש על הון של לא פחות מ-10 מיליארד דולרים, עם חובות בסכום דומה לחברות שונות ברחבי העולם, כפי שהעיד למגזין נחשב באיראן לפני מספר שנים. בזמן מעצרו, בשנת 2013, האשימו אותו במערכת המשפטים במדינה כי זנג'ני קיבל לידיו כספים עבור עסקאות נפט ומעולם לא העביר אותם לידי הממשלה. על פי הממשלה האיראנית ברזנג'י חייב למדינה למעלה משני מיליארד דולרים. 

מומחים רבים ברחבי העולם מעריכים כי פעילותו של זנג'אני שהחזיק בקשרים טובים עם חברות אנרגיה ברחבי העולם הייתה חיונית עבור הישרדותה כלכלית של טהראן במהלך הסנקציות הקשות שהוטלו המדינה. אך כעת שהסנקציות הוסרו ואיראן חופשיה למכור את מגרי הנפט שלה למרבה במחיר, הצורך בקשריו של איל ההון אינם נחוצים עוד והממשלה בטהראן פונה ל"ניקוי אורוות" בשוק האנרגיה במדינה.