שלושה בכירים בארגון חמאס הגיעו היום (שבת) לבירת מצרים, קהיר, במטרה לנסות לאחות את הקרע בין הנהגת ארגון הטרור למצרים. הביקור מגיע שבוע לאחר שמצרים האשימה את חמאס בלקיחת חלק בהתנקשות בתובע הכללי במצרים, הישאם באראקת, אותן חמאס דחה בטענה כי מדובר ב"טענות פוליטיות". 

מצרים, שבאופן היסטורי העניקה גיבוי מדיני לארגון הטרור, שימשה בעבר כמתווך בין ישראל לחמאס בעימותים בין הארגון לישראל ואף שמשה כצד שלישי בשיחות בין ארגון אש"ף לחמאס. אך לאחר התדרדרות המצב בחצי האי סיני וחשיפת תמיכת חמאס בארגון דאעש בחצי האי חלה התרחקות בין מצרים וחמאס, כשהמדינה הערבית הגבירה את המצור על גבולותיה עם הארגון ומשמידה את מנהרות האספקה שלו. 
משלחת חמאס, בת 12 נציגים, הגיעה לקהיר יחד עם שלושה מבכירי הארגון, מחמוד א-זהאר, חליל אל היה ועימאד אל-עלאמי. כך דיווח בכיר במערך הגבולות של מצרים לסוכנות הידיעות רויטרס. עוד הוסיף הבכיר כי אנשי משלחת חמאס עברו ביקורת ביטחונית קפדנית, מתוך חשש כי הם מנסים להבריח הוראות לפעילי טרור במדינה. 

דובר חמאס, סאמי אבו זוהארי, אמר לרויטרס כי אנשיו מקווים לפתוח דף חדש ביחסים עם מצרים. "תנועת חמאס הדגישה את האינטרס שלה בשמירה על יציבות וביטחון במצרים ואנו מצפים לעידן חדש במערכת היחסים", אמר זוהארי.