מתקפת הטרור היום (שלישי) בבריסל תפסה בתוך זמן קצר את כותרות כל אמצעי התקשורת בעולם. הללו העבירו דיווחים ישירים על המתרחש בבירת בלגיה והאיחוד האירופי, עם עדויות וצילומים קשים מהזירות בשדה התעופה ובתחנת המטרו, תוך ניסיון להבין כיצד התרחשו הפיגועים ומדוע.
 
הניו יורק טיימס ציין כי "מעט מאוד מדינות היו פגיעות יותר מאשר בלגיה. יש לה מספר גבוה במיוחד באופן יחסי של אזרחים שנסעו לעיראק, קהילות מוסלמיות מבודדות שמסייעות להגן על פעילי ג'יהאד ושירותי ביטחון שהיו להם בעיות מתמשכות בביצוע מבצעים יעילים ללחימה בטרור, בוודאי בארבעת החודשים של הניסיון ללכוד את סלאח עבד א-סלאם" (שתיכנן את הפיגועים בפריז בנובמבר ונתפס בבריסל בסוף השבוע, ח"א).
 
"בריסל תחת התקפה", היתה הכותרת הראשית בעמוד השער באתר של רשת CNN. "בריסל זו עיר שובת לב אבל סואנת, ומפורסמת בשל הכיכרות שלה שנראות כאילו יצאו מגלויה, השוקולד והבירה שלה", כך נאמר במאמר פרשנות על התגברות הטרור במדינה. "אבל היא הופכת במהירות לידועה לשמצה גם בתור קרקע פורייה לגיוס עבור לוחמי ג'יהאד", סוכם.

הרכבת התחתית בבריסל לאחר מתקפת הטרור. צילום: רויטרס
הרכבת התחתית בבריסל לאחר מתקפת הטרור. צילום: רויטרס

 

טין טין והדרדסים

ברשת "סקיי" הבריטית הביאו בהרחבה את עדותו של הכתב במזרח התיכון, אלכס רוסי. הוא נכח בשדה התעופה בבריסל בדרכו חזרה למערכת בישראל, לאחר שסיקר את לכידתו של עבד א-סלאם, כאשר שמע את הפיצוצים העזים. הוא סיפר כי "בגלל שהטיסה שלנו היתה לישראל, ידענו שהבידוק ייקח יותר זמן כי האבטחה גבוהה יותר. שעתיים לפני הבידוק הפכו לשלוש. לכן כבר עברתי את אולם ההמראות. אבל אחרי זה חשבתי לעצמי: אם היינו מגיעים עשר או 15 דקות מאוחר יותר, היינו בצד הלא נכון של הבידוק. רק לחשוב עד כמה זה היה קרוב. קרוב מאוד".

המחבל שנמלט מזירת הפיגוע בבריסל. צילום מסך
המחבל שנמלט מזירת הפיגוע בבריסל. צילום מסך

 
ה"בילד" הגרמני הציג בעמוד הראשי של אתר האינטרנט שלו כותרת ענק, "טרור בבריסל", עם תמונות קשות מזירות הפיגועים, והכריז באופן חד משמעי כי מדובר בפיגוע נקמה על לכידתו של עבד א-סלאם. ה"לה מונד" הצרפתי הוציא מהדורה מיוחדת עם הכותרת "בריסל נפגעה מטרור".
 
גם הגולשים ברשתות החברתיות סיפקו את תגובותיהם לטרור בבריסל עם ציורי קומיקס במחווה למדינת הולדתם של טין טין והדרדסים. בחלק מהציוצים נראית דמותו של פסל "הילד המשתין" המפורסם כשהוא בוכה או עושה את צרכיו על רובה ומטעני חבלה, ובאחרים נראה טין טין מקונן על שהתרחש בבריסל.