מזכיר ההגנה האמריקני אשטון קרטר אישר כי ארצות הברית חיסלה את סגן מנהיג דאעש, שהיה גם שר האוצר של הארגון, עבד אל רחמן מוסטפה אל קאדולי, המכונה "חאג' אימם". פרופסור עוזי רבי, ראש החוג למזרח תיכון באוניברסיטת תל אביב, אמר היום (ראשון) לניסים משעל ב"רדיו ללא הפסקה".



"חאג' אימאם הוא עיראקי במוצאו, שהיה פעיל לשעבר בארגון אל-קעידה בעיראק ובעבר שר האוצר של דאעש. הוא פועל באזור שהוא מכיר היטב, ובא במגע עם הרבה מאוד אנשים. קשריו הרבים והשליטה שלו בלוגיסטיקה של 'המדינה האיסלאמית', העלו אותו לדרגה של מס' 2 בארגון. כאשר מנהיג דאעש אבו-באכר אל-בגדאדי נפצע, ונמנע ממנו לבצע את תפקידו, היה זה חאג' אימאם, אל קאדולי, שניהל את הלוגיסטיקה של דאעש בעיראק ובחלקים מסוריה".




"אנחנו רואים שוב את הטקטיקה האמריקנית, שהופעלה בזמנו גם נגד ראשי אל-קעידה - לרוצץ את ראש הנחש ולפגוע במנהיגים, באמצעות פרסים גדולים על ראשי דאעש" הסביר פרופ' רבי, "אתה מפרסם את שמות המבוקשים בקרב השבטים והקהילה המקומית, ויש מי שמגיע לידיו מידע בתמורה לכסף. האיש הזה היה עם פרס של שבעה מיליון דולר על ראשו, או על כל מידע שאפשר להביא בתמורה לכך. אפשר להניח שגורמים מקומיים, שנתנו עינם בכסף של האמריקנים, סיפקו כאן אינפורמציה. החיסול הזה מצטרף למה ששמענו לפני שבוע, שר המלחמה אבו-עומאר אל-שישאני, גיאורגי במוצאו, בן 28, שהיה ידוע במעשי הטבח האכזריים שניהל".


"המכה המבצעית לדאעש יכולה להיות גדולה, ויש כאן פגיעה בריבונות של הח'ליפות, אבל עדיין מדובר באדם אחד, וחלופות כנראה שיש", צינן הפרופ' את ההתלהבות. "בסיפור של 'המדינה האיסלאמית' מה שקובע זה מה שיקרה בשטח. גם אם יש פה הצטמקות שלה, אני לא רואה פה פיתרון לטווח הקצר והבינוני ולכן יש כאן מלחמה ארוכה. אנחנו רואים שיש לדאעש תשתית גם באירופה, ולכן זה משחק ארוך. אין כאן שובר שוויון או משהו שמבשר על היעלמות של הארגון".