מקור דיפלומטי בכיר במועצת הביטחון גילה כי שר החוץ האמריקאי ג'ון קרי הודיע למדינות ערביות בעלות עניין, כי ארצות הברית ורוסיה הגיעו להבנות שיביאו בסופו של דבר ליציאתו של נשיא סוריה בשאר אסד למדינה אחרת, במסגרת ההבנות על עתידה הפוליטי של המדינה.



המקור לא נקב במסגרת של זמנים, אולם הוא הדגיש, על פי הדיווח בעיתון הלונדוני אל-חיאת, כי "ההבנה האמריקאית-רוסית התקבלה מאחורי הקלעים ובמסגרת המבצעים הצבאיים נגד ארגון המדינה האסלאמית, והוא כולל את עתידו של אסד, שאמור לעבור למדינה שלישית". המקור הוסיף כי טרם נקבע מועד ליישום ההבנות. 

המקור הדיפלומטי הדגיש כי ההבנות הללו התקבלו בברכה על ידי חברי מועצת הביטחון שהביעו תמיכה במהלך, כאשר עד כה נשמרת הפסקת האש בסוריה, בהשפעתה החיובית, מבחינת הגשת הסיוע ההומני למדינה. 

בימים האחרונים, צוטט אסד עצמו בכלי תקשורת רוסיים לגבי ראייתו את עתיד סוריה. להבנתו של הנשיא הסורי, העתיד יהיה בהקמת ממשלת אחדות, שתורכב מנציגי המשטר, האופוזיציה והעצמאים תחת החוקה הנוכחית, במטרה להכין חוקה חדשה.

הדברים נאמרו כמה שבועות לאחר הכרזתו של אסד על פתרון פוליטי בהחזרת כל הריבונות של המשטר על שטחי סוריה. בכך, חזר בו אסד מעמדתו הקודמת, דבר המוכיח כי הוא קיבל את "הצעותיה" של מוסקבה, כפי שסבורים פרשנים. 
 
יש להדגיש כי האופוזיציה הסורית דחתה את הצעתו של אסד להקמת ממשלת אחדות. חבר הוועד העליון למו"מ בז'נבה, ג'ורג' סברא, אמר כי הממשלה הסורית, אם חדשה או ישנה, אינה חלק מההליך הפוליטי במדינה כל עוד בשאר אסד ימשיך בתפקידו. גם ארה"ב התנגדה להשתתפות אסד בממשלת מעבר עתידית.