יחתמו? מהגרים המגיעים ממדינות שאינן חברות באיחוד האירופי ומבקשים לחיות בבלגיה, יצטרכו לחתום על הצהרה בה הם מכריזים על קבלתם של הערכים המקומיים או שבקשתם תדחה, כך אמר הערב (שישי) בכיר בממשלה הבלגית. הפרלמנט צפוי להעביר את הצעת ההצהרה בחודשים הקרובים, על פי דובר השר הבלגי למקלט והגירה, תיאו פרנקן, שניסח את התוכנית. אנשים שיעברו לבלגיה למשך יותר משלושה חודשים יצטרכו לחתום על ההצהרה הכוללת התחייבות למנוע ולדווח על כל ניסיונות לבצע פעולות טרור. ההצהרה לא תחול על מבקשי מקלט וסטודנטים, אמר הדובר, לורן מוטמביי.



"אנשים רבים באים לבלגיה מארצות בעלות ערכים אחרים", אמר הדובר של פרנקן. "אם הם רוצים לבנות את החיים שלהם כאן באירופה, אין לנו בעיה עם זה, אבל הם חייבים לחתום על ההצהרה הזו שהם יקבלו את הערכים שלנו", הוסיף. עוד הוא אמר כי מי שלא יסכים לחתום על ההצהרה לשילוב לא יורשה להישאר במדינה.



שאלת השילוב עלתה לכותרות באירופה אשר קלטה יותר ממיליון בני אדם במהלך השנה החולפת, רובם בורחים מהסכסוך והעוני במזרח התיכון ומחוצה לו.


מוטמביי אמר כי פיגועי ההתאבדות בחודש שעבר בבריסל בנמל התעופה וברכבת המטרו בהם נהרגו 35 בני אדם, חיזקו את הטענה שיש לחתום על ההצהרה.