אחרי פריז ובריסל, כמעט אסון נוסף אירע באירופה. משטרת דנמרק הודיעה היום (חמישי) כי כוחותיה עצרו ארבעה בני אדם בפרבר של הבירה קופנהגן שעל פי החשד היוו חוליה של ארגון הטרור דאעש.  על פי חשדות המשטרה, הארבעה התאמנו לצד חמושי הארגון בסוריה ונשלחו לדנמרק על מנת לבצע פיגועים.  בציוץ שהפיצה המשטרה ברשת החברתית טוויטר, תחמושת וכלי נשק נמצאו בדירת המסתור של החשודים. 

"המעצרים בוצעו כחלק מהמאמצים להלחם בתופעת הגיוס של אזרחים לארגון הטרור באזורים מוכי הקרבות בסוריה וצפון עיראק", נאמר בהודעה רשמית מטעם משטרת המדינה. הארבעה יופיעו בפני שופט מאוחר יותר היום, לשימוע אזרחי וקריאת החשדות נגדם. משטרת דנמרק סרבה בשלב זה לחשוף את זהותם או פרטים נוספים על התוקפים, כולל החשדות המדויקים נגדם.

על פי הערכות מודיעיניות, שפורסמו בחודש אוקטובר של שירות הביטחון הדני, למעלה מ-125 מתושבי המדינה הצטרפו לארגון דאעש ונמצאים בעיראק ובסוריה. על פי אותה הערכה, 27 מהמתגייסים לארגון מצאו את מותם בקרבות. 
"אנחנו יודעים שיש מספר אנשים שנלחמו עבור דאעש בעיראק ובסוריה שמהווים איום ספציפי על בטחונם של אזרחי דנמרק", הודה שר המשפטים הדני, סוראן פינד בהצהרה קצרה לתקשורת לאחר לכידת החשודים. כוחות הביטחון הדניים נמצאים בכוננות גבוהה לאחר אירוע ירי שהתרחש בבית כנסת בבירה קופנהגן, בו נהרגו שני בני אדם, בשנה שעברה. 

כזכור, דאעש נטל אחריות לפיגוע שהתרחש בשדה התעופה ובתחנת הרכבת התחתית בבריסל,  בו נהרגו 32 בני אדם ומאות נפצעו. פעילים של הארגון ביצעו גם את סדרת הפיגועים בפריז ב-3 בנובמבר בשנה שעברה, כשבכל שבוע מתגלים עוד תאים של הארגון שנמצאים באירופה ומנסים לחולל בה כאוס. רק השבוע דווח כי הארגון שם לו למטרה את לונדון ורומא.