הצוותים הטורקים והישראלים התקדמו משמעותית לקראת סגירתו של הסכם שנועד לשקם את היחסים בין המדינות בלונדון והסכימו על הסכם שיושלם בפגישה הבאה שתתקיים בקרוב, כך נמסר ממשרד החוץ הטורקי.
עוד נמסר בהצהרה כי סגן שר החוץ הטורקי, פרידון סיניריולו, שליחו המיוחד של ראש הממשלה נתניהו יוסף צ'חנובר וממלא מקום ראש המטה לביטחון לאומי יעקב נגל, נפגשו בלונדון אתמול.
טורקיה הייתה בעבר בת הברית הקרובה ביותר של ישראל באזור, אבל היחסים בין המדינות התערערו ב-2010 בעקבות מותם של 10 טורקים פרו-פלסטינים על ספינת המרמרה שניסתה לפרוץ את המצור על עזה ובשל עמדותיו האנטי-ישראליות של נשיא טורקיה ארדואן.

בדצמבר 2015 חל שיפור ביחסי ישראל וטורקיה בעקבות הפרסום על ההסכמה ביניהן על עקרונות מתווה הפיוס בפרשת המרמרה. לפי המתווה, ישראל תקים קרן שתפצה את נפגעי המרמרה, התביעות של טורקיה נגד ישראל יבוטלו, והשגרירים יחזרו. בנוסף, טיוטת ההסכם כוללת ביטול של ההליכים המשפטיים שנפתחו בטורקיה נגד בכירים בצה"ל, ובכללם הרמטכ"ל לשעבר גבי אשכנזי ומפקד חיל הים לשעבר אליעזר מרום (צ'ייני).

טורקיה מצדה תתחייב לא להשלים עם פעילות טרור בשטחה ולגרש את סלאח ארורי, בכיר חמאס שמצא בעבר מקלט בטורקיה. לפי דיווח בעיתונים טורקיים, ההסכם כולל גם משא ומתן ליצוא גז מישראל לטורקיה, לנוכח העובדה שטורקיה זקוקה למקורות גז חדשים בשל המתיחות בינה לבין רוסיה.