עיתוני מצרים עסקו אתמול (שני) בביקורו ההיסטורי במדינה של מלך סעודיה, סלמאן בן עבד אל־עזיז, שמטרתו הייתה לפתור את המחלוקות על המשבר בסוריה ואת הסכסוך בין קהיר ואנקרה. במהלך הביקור הושגו הבנות, שלפיהן גשר שמחבר בין סעודיה למצרים ייבנה מעל הים האדום. כמו כן, ממשלת מצרים הודיעה שהאיים טיראן וסנפיר בים האדום שייכים למעשה לסעודיה במסגרת שרטוט מחדש של הגבולות הימיים בין המדינות.



העיתון “אל־אהראם”, שמייצג את הממסד, דיווח שמצרים וישראל ניהלו לאחרונה מגעים בנושא שרטוט הגבולות הימיים בין מצרים לסעודיה במפרץ עקבה, כפי שכאמור סוכמו בסוף השבוע. העיתון “אל־יום א־סאבע”, המקורב אף הוא לשלטונות במצרים, הדגיש כי מדובר בעורק ראשי בין הערבים באפריקה לערבים באסיה וציין כי מדובר בפרויקט עצום שיביא שגשוג כלכלי למצרים.



בעיתון הודגש גם שמלך סעודיה יקבל תואר דוקטור לשם כבוד מאוניברסיטת קהיר. גם המתיחות בין אנקרה לקהיר נידונה בביקורו של מלך סעודיה במצרים. מקהיר צפוי המלך לטוס לאנקרה לביקור בן חמישה ימים, שבמהלכו ישתתף בוועידה ה־13 של ארגון שיתוף הפעולה האסלאמי.



לפי העיתון “א־שורוק”, החליטו שרי הכלכלה המצרי והסעודי להקים צוות עבודה משותף ליישום הפרויקטים שעליהם סוכם בין הנשיא המצרי עבד אל־פתאח א־סיסי למלך סלמאן. במסגרת ההתנגדות להסכם בין נשיא מצרים ומלך סעודיה, ציטט העיתון גם את הקומיקאי באסם יוסף, שתקף את העברת איי טיראן וסנפיר לבעלות סעודית. “האי במיליארד, הפירמידות בשני מיליארדים... הכל למכירה”, מצוטט בעיתון יוסף. ברשתות החברתיות הועלו בימים האחרונים נאומיו של נשיא מצרים לשעבר גמאל עבד א־נאצר, שבהם הודיע כי שני האיים הם בריבונות מצרית.



אולם העיתון “אל־וופד” ציטט את יו”ר מפלגת אל־וופד הנאצריסטי, א־סייד אל־בדווי שחאתה, שאמר כי הסכם האיים בין מצרים וסעודיה “מקשר בין מזרח האומה הערבית לבין מערבה ומחזק את הביטחון הלאומי הערבי”.