מרי אזרחי בארה"ב: יותר מ-400 בני אדם שהפגינו הלילה (שלישי) נגד השפעת בעלי ההון על הפוליטיקה וחוסר פעולתו של הקונגרס בנושא נעצרו על גבעת הקפיטול בוושינגטון, ביום הראשון של מה שצפוי להיות שבוע של הפגנות. משטרת הבירה אישרה את המידע בהודעתה: "יותר מ-400 אנשים נעצרו באשמת הפגנה לא חוקית" ואמרו כי מי שנלקח למעצר יואשם ב"יצירת צפיפות, הפרעה והטרדה".



הכל החל ב-2 לאפריל בפילדלפיה כשהמשתתפים בקמפיין "אביב הדמוקרטיה" צעדו כמעט 150 מייל לכיוון וושינגטון. בבירה אמורים להיערך עצרות ואירועים  שמטרתם, לפי "וועדת השינוי המתקדם", היא "למשוך תשומת לב למערכת מימון הבחירות המושחתת שלנו ולחוקי ההצבעה מוליכת השולל". המייסד השותף של הוועדה, אדם גרין, אחד מתריסר מנהיגים ליברלים הלוקחים חלק בהפגנות, נעצר אף הוא, ואמר כך: "היום אני מצטרף לאחרים במרי אזרחי בלתי אלים במטרה לעזור למשוך את תשומת הלב של האומה לנושאים אלו שמהווים אבני יסוד בדמוקרטיה. הציבור צריך שפוליטיקאים יפעלו בנושא עכשיו".



באתר של "אביב הדמוקרטיה" ובהודעות הארגון לתקשורת נאמר כי "מאות" נעצרו עד כה. עוד דווח כי 3,500 בני אדם מ-33 מדינות שונות התחייבו להצטרף למחאה השבוע. כאמור, מטרתם היא לקיים סדרה של פעולות חוקתיות כולל העברה של הצעות חוק שמטרתן להקטין את "השפעת בעלי ההון על הפוליטיקה" וגם "להרחיב ולהגן על זכויות ההצבעה".