נשיא ארצות הברית, ברק אובמה, אמר היום (ראשון) כי הוא מודאג מאוד עקב האלימות הגואה בסוריה וכי הוא ממשיך להאמין שנדרש פתרון פוליטי בתוך המדינה. "אנחנו מודאגים עמוקות מההתגברות של הלחימה בסוריה בימים האחרונים ואנחנו ממשיכים להאמין כי הפתרון היציב היחיד הוא הקמת ממשלה המייצגת את כל הסורים".



בתוך כך אמרה קנצלרית גרמניה, אנגלה מרקל, כי אינה תומכת באכיפת "אזורים בטוחים" במובן הקלסי של הביטוי, שלטענתה ידרוש הצבה של כוחות זרים. עוד הוסיפה מרקל כי בכוחן של שיחות השלום בז'נבה להביא להסכמה על אזורים בטוחים בהם פליטים סורים לא יחושו מאוימים מהפגזות.




הלחימה ממשיכה: 26 הרוגים בעיר חלב


על רקע הדברים שאמרו המנהיגים, ממשיכה הלחימה סוריה, זאת על אף הפסקת האש בין צבאו של הנשיא הסורי, בשאר אסד למורדים. מוקדם יותר היום לפחות 26 אזרחים נהרגו במהלך חילופי אש בין הצבא הסורי לבין המורדים בעיר חלב, שבצפון סוריה. המורדים שיגרו רקטות לעבר אזורים שבשליטת הממשל בצפון העיר, וגרמו למותם של לפחות עשרה אזרחים.



המשטר הגיב בפשיטות על אזורים שבשליטת המורדים שבהן נהרגו לפחות 16 אזרחים. הקרבות בעיר התחדשו לאחר הפרות חוזרות ונשנות של הסכם הפסקת האש בין הצדדים שנחתם בפברואר, בתיווך ארצות הברית ורוסיה.



דמשק בסוריה. צילום: ארכיון
דמשק בסוריה. צילום: ארכיון