מאות מנהיגים נוצרים מ־40 מדינות התכנסו אתמול בעיר קייפטאון בדרום אפריקה לצורך פרסום "הצהרת קייפטאון" - מסמך תמיכה בישראל הדוחה את ההשמצה שלפיה היא מדינת אפרטהייד. גורמים בהנהגת הגוף ששמו "השגרירות הנוצרית הבינלאומית בירושלים" מסרו כי קייפטאון נבחרה במיוחד לצורך הכנס כיוון שבעיר דרבן בדרום אפריקה התקיימה בשנת 2001 ועידת דרבן שמשתתפיה השוו בין הציונות לאפרטהייד. לדברי ד"ר יורגן בולר, אחד ממנהיגי השגרירות הנוצרית הבינלאומית, אמר כי "כאן המקום שבו החלה להתפשט בעולם ההשוואה האנטי־ישראלית לאפרטהייד. אנחנו סבורים שזה המקום הנכון לשים קץ להשמצה הזאת, ולסיים את פעילות השנאה של ה־BDS, בעיקר בכנסיות. באמצעות הכנס הזה אנחנו מבקשים להפריך את השקר שלפיו ישראל היא מדינת אפרטהייד. אזרחי ישראל צריכים להבין שהם לא לבד. אנחנו פועלים, ונמשיך לפעול, למענם ולמען מדינתם בכל מקום ברחבי העולם".



בהכרזת קייפטאון נכתב בין היתר: "יש זמן שבו בני אדם בעלי מצפון נאלצים לעמוד באומץ ולהכריז על אמיתות בלתי ניתנות להכחשה. יש גם מקומות שבהם אמירת האמיתות הללו ראויה יותר מכל. במהלך העשורים האחרונים שוגר עיוות המתחזה כאמת בכוונה רעה ממקום שרק חיזק את כוחו של השקר הזה. לכן כמנהיגים נוצרים מכל רחבי העולם שנאספו בקייפטאון, אנו כאן כדי להעביר מסר של אמת ברורה במטרה לבטל את השקר הזה".



המסמך ממשיך ומפרט את הנימוקים התאולוגיים לתמיכה זו, ואת הדאגות הפוליטיות מן הרדיפה של ישראל. "כנציגים של מיליוני נוצרים סביב כדור הארץ", נכתב בסיום ההכרזה, "אנו כאן כדי לאשר שהציונות היא תנועת השחרור הלאומית הלגיטימית של שיבת העם היהודי למולדת אבותיו, והגשמה בת זמננו של שחזור הריבונות היהודית בארץ ישראל אחרי 2000 שנה של גלות, וזהו מעשה של צדק היסטורי".



"השגרירות הנוצרית הבינלאומית בירושלים", מייצגת לדברי חבריה מיליוני נוצרים המאוגדים בסניפים של השגרירות בעשרות ממדינות העולם. לכנס בקייפטאון הגיעו, בין היתר, נציגים מאוסטרליה, מאוסטריה, מברזיל, מקנדה, מצ'כיה, מדנמרק, מאסטוניה, מפינלנד, מצרפת, מגרמניה, מגאנה, מהודו, מאירלנד, מאיטליה, מניו זילנד, מניגריה, מנורבגיה, מרוסיה, מסנגל, מסינגפור, מסלובקיה, משווייץ, מבריטניה ומארה"ב.