החמוש שרצח אתמול פרופסור באוניברסיטת קליפורניה בלוס אנג'לס (UCLA) והתאבד זוהה כמיינק סארקר, דוקטורנט לשעבר בפקולטה להנדסה. הקורבן היה וויליאם קלוג, פרופסור להנדסה באוניברסיטה, בן 39. לפי דיווח בעיתון היוקרתי "לוס אנג'לס טיימס", סארקר האשים בעבר את פרופסור קלוג בכך שגנב תוכנת מחשב שכתב. קלוג הנחה בעבר את סארקר לעבודת הדוקטורט שלו.

סארקר כתב שוב ושוב על קלוג, מומחה להנדסה מכנית ולהנדסת חלל, בפוסטים שפרסם ברשתות חברתיות. בעשירי במרץ הוא כינה את הפרופסור "אדם מאוד חולה", שאין לסמוך עליו.  

פרופסור וויליאם קלוג, קורבן הירי. צילום מסך מאתרו האישי
"וויליאם קלוג, פרופסור ב-UCLA, הוא לא האדם הנדיב שאתם חושבים שהוא. אני מפציר בכל סטודנט חדש שמגיע לאוניברסיטה להתרחק מהאיש הזה", כתב סארקר. "הוא עשה לי בחילה. האויב שלך הוא האויב שלי. אבל החבר שלך יכול לעשות הרבה יותר. תיזהרו במי אתם בוטחים".  

מקור באוניברסיטה אמר ל"לוס אנג'לס טיימס" כי מדובר בהאשמות "שקריות לחלוטין". "הרעיון שמישהו יחשוב שהוא לקח את הרעיונות שלו הוא לחלוטין פסיכופטי", הוא אמר, והצטרף לדיווחים שונים שתיארו את פרופסור קלוג כאדם איכפתי ואהוב. 
סטודנטים בהסגר ב-UCLA, בעקבות הירי, אתמול. צילום מסך טוויטר
היום שבו הלימודים באוניברסיטה היוקרתית לסדרם, לאחר שאתמול אירוע הירי הוביל לשעות של עוצר בקמפוס. תחילה, התקרית נחשדה כאירוע ירי המוני, המשטרה המקומית אישרה כי יש שני נפגעים וכי המצוד נמשך אחר היורה. האירוע זכה לתשומת לב נרחבת בארצות הברית, שאירועי ירי המוניים מקפיצים בה את הקהל תדיר, וגם בעולם – בשל חששות ראשוניים כי מדובר בפעולת טרור.