סרטים מצוירים ותרבות פופולרית לימדו אותנו המשך השנים לחשוב על כלבים וחתולים כעל מתחרים טבעיים שלא מסוגלים להסתדר יחד. אך נראה שכלבה אחת, שחיה אצל זוג ישראלים המתגוררים בצרפת, מעולם לא שמעה על חוק הטבע הזה. 

הסיפור התחיל כששכנתם של אורי ורותם, זוג ישראלים המתגוררים בעיירה הציורית ברנטום מדרום מערב המדינה, שמעה יללות חתלתולים מהמרתף שבביתה וגילתה זוג חתלתולים שחורים שננטשו  על ידי אמם. עבור זוג החתלתולים העתיד לא נראה מבטיח. השכנה הצרפתייה הנדיבה  גידלה אותם בביתה בימים הראשונים אך לא יכלה להחזיק בהם לאורך זמן וללא מאמץ ראוי, הם היו עתידים להישלח למקלט לחיות נטושות בעיר הסמוכה.
 
נטשה וגורי החתולים שאימצה. צילום: רותם בר
נטשה וגורי החתולים שאימצה. צילום: רותם בר

 

אורי ורותם, שרצו לאמץ חתול מאז שהגיעו לעיירה בשנה שעברה התעניינו בגידול החתלתולים הקטנים, אך לא היו בטוחים כיצד כלבת הפודל שלהם, נטשה, תגיב לבני המשפחה החדשים. תגובתה של הכלבה תפסה אותם בהפתעה מוחלטת. "הגענו לביתה של שכנתנו עם הכלבה, כדי לראות אם היא תגיב יפה לחתלתולים הקטנים. קיווינו שהיא תתעלם מהם או לא תגלה עוינות מיוחדת לנוכחותם", מספרת רותם.
אך נטשה לא גילתה אדישות לגורים הקטנים, אלא החליטה לאמץ אותם. "נטשה נכנסה לאטרף אמהי מוחלט. היא לא הסכימה לעזוב את החדר שבו נמצאו הגורים. במספר הימים שלקח לנו להתארגן ולהביא את הגורים אלינו, כל מה שהיא רצתה לעשות הוא ללכת לבית השכנה בשביל לראות אותם", אמרה רותם הנדהמת. 
 
נטשה ואחד החתלתולים הקטנים. צילום: אורי בר
נטשה ואחד החתלתולים הקטנים. צילום: אורי בר

 
כשהובאו סוף סוף הגורים לביתם של זוג הישראלים, נטשה החלה לשמש כאמא במשרה מלאה. הכלבה, שמעולם לא המליטה גורים משלה, החלה להניק את שני השובבים השחורים שזכו לשמות מישה וגרישה. "לא האמנו שהיא תתגלה כאמא מקצועית שכזו. היא ישנה איתם, מלקקת אותם ללא הפסקה וכבר לא מבקשת לצאת לטיולים. החתולים גדלים מיום ליום ובקרוב לא יזדקקו לאמא. יהיה מעניין לראות איך תראה מערכת היחסים בין השלושה כשהגורים יגיעו לבגרות", סיפרה רותם. 

נטשה מניקה את אחד הגורים. צילום: רותם בר
נטשה מניקה את אחד הגורים. צילום: רותם בר


נטש, מישה וגרישה אחרי יום מעייף. צילום: אורי בר
נטש, מישה וגרישה אחרי יום מעייף. צילום: אורי בר


חלומות נעימים. צילום: רותם בר
חלומות נעימים. צילום: רותם בר