טורקיה משיבה לביקורת האמריקנית: שר החוץ הטורקי, מבלוט צ'בושולו אמר היום (שישי) כי לאחר הטיהורים שביצע הצבא בשורותיו כנגד תומכי ניסיון ההפיכה הצבאית, הצבא הטורקי מוכן יותר להילחם כנגד דאעש. דבריו מגיעים בעקבות הביקורת של ראש המודיעין האמריקני כי הטיהורים שמבצעת טורקיה בתוך הצבא לאחר ניסיון ההפיכה הכושל פוגעים בשיתוף הפעולה בין ארה''ב לטורקיה במאבק כנגד ארגון המדינה האסלאמית. צ'בושולו השיב על אמירותיו של ראש המודיעין האמריקני וכינה אותן "מצערות".



"הם טוענים שהמאבק נגד דאעש נחלש בשל הטיהור הצבאי אנחנו אומרים ההיפך, כשהצבא יטוהר, הוא יהיה אמין יותר, נקי ואפקטיבי במאבקו כנגד המדינה האסלאמית", אמר צ'בושולו. שר החוץ הטורקי ניסה גם להצניע את החששות של המערב בנוגע להתקרבות בין טורקיה לרוסיה לאחר תקופה מתוחה בין שתי המדינות. "היחסים עם מוסקבה הם לא אלטרנטיבה לנאט''ו ולאיחוד האירופי. טורקיה היא בת ברית של נאט''ו ומועמדת לחברות באיחוד האירופי".




בית קברות לבוגדים



בתוך כך, דווח אמש כי טורקיה מקימה "בית קברות לבוגדים" עבור מורדים שנהרגו בניסיון ההפיכה הכושל, בסמוך למקלט לכלבים במזרח איסטנבול. ראש העיר של איסטנבול, קדיר טופבאס, אמר: "מי ייתן וכל עובר אורח יקלל אותם ולא ייתן להם לנוח בקברים שלהם". יצירת הקברים מגיעה לאחר ששלטונו של ארדואן הטילה סנקציות בעקבות ניסיון ההפיכה כשכמעט 16 אלף איש נעצרו, מתוכם כעשרת אלפים אנשי צבא.



"בית קברות לבוגדים". צילום: רויטרס
"בית קברות לבוגדים". צילום: רויטרס



השלטונות הדתיים בטורקיה הפיצו הוראה שלא לאפשר תפילות על מי שמת בעת שניסה להפיל את הממשלה. בהודעה נמסר: "תפילות כאלו, נועדו לזכות את המתים ממעשיהם אבל האנשים האלו, במעשים שהם נקטו, לא פגעו רק באנשים מסוימים, אלא בחוק של אומה שלמה ולכן הם לא ראויים לזיכוי על מה שעשו".