האמנה החדשה של חמאס לא תכלול שפה אנטישמית, כך אומר בכיר הארגון, אוסמה חמדאן, בראיון לרשת אל ג'זירה. לדברי חמדאן, חמאס יפרסם את האמנה החדשה שלו בקרוב, וכי מנסחי המסמך יזהרו מלבקר בחומרה מישהו על בסיס דת או גזע. "יהיה לנו מסמך מדיני ברור, שצפוי להתפרסם בעתיד הקרוב, ויבהיר את כל הנקודות האלה", אמר חמדאן. "יהיו בו אמירות ברורות שאנחנו נגד הציונים, נגד כיבוש אדמותינו ושנתנגד לכובשים, מי שלא יהיו".



האמנה המקורית של חמאס, שיצאה ב-1988, כוללת מספר סעיפים אנטישמים, בהם טענות על שליטת היהודים בעולם. חמדאן אמר על זה, שזה יהיה "לא מדויק". הוא הוסיף ש"אנחנו רוצים לבנות מדינה פלסטינית בקווי 67', כולל ירושלים, עם זכות השיבה לפלסטינים".



כשנשאל אם הוא מאמין שפיגועי טרור נגד ישראלים מוצדקים, הגן חמדאן על טקטיקת הטרור והשווה בינה התקיפות הישראליות ברצועת עזה: "מה הבעיה: הפצצות עם ההתאבדות? כפלסטינים אין לנו טנקים, אז אנחנו משתמשים במה שיש".



איש חמאס התייחס גם לשאלת העברת שגרירות ארצות הברית בירושלים והעובדה שהמהלך עשוי לגרום לגל טרור חדש. "אני לא מקבל את הרעיון של אלימות מהצד הפלסטיני", אמר והוסיף: "אם יהיו שינויים או שהממשל האמריקאי ינסה לבצע שינוי במעמדה של ירושלים, כמובן שזה יגרור תגובה פלסטינית, ואף אחד לא יכול לשלוט בזה".



על היחסים בין הרשות הפלסטינית לחמאס, והדיווחים שהם קרובים לחתימה על הסכם פיוס, אמר חמדאן כי הוא תומך ברעיון, שהוא בכיוון הנכון עבור שני הארגונים. "אנחנו צריכים ממשלת אחדות לאומית. הישראלים משתלטים על השטח באמצעות ההתנחלויות. הקהילה הבינלאומית לא מוכנה לעזור לפלסטינים, אלא אם יהיו מאוחדים".