גבר מקליפורניה תקף את בני משפחתו ושרף את ביתם בגלל שהביאו לו לטענתו, סיגריות "לא טובות". האירוע התרחש בשבוע שעבר, בשעות הצהריים, ליד דקוטה במרכז העיר פרזנו שבקליפורניה. המשטרה טענה כי ריצ'ארד גארסיה, בן 58 מפרזנו, התנהג בצורה משונה רגעים ספורים לפני שהבית עלה בלהבות. הוא הואשם יותר מאוחר בתקיפה והצתה מכוונת.



על פי אתר 'abc30', גארסיה ביקר בבית אחותו ובעלה, וביקש סיגריה מגיסו. גיסו נתן לו סיגריה, אך היא לא הייתה לטעמו של גארסיה והדבר הצית סכסוך בין השניים. על פי הדיווחים, גארסיה החל להשתולל בעקבות האירוע, וכשהשוטרים הגיעו הם מצאו אותו במרפסת עם סכין בידיו. רגעים ספורים לאחר מכן, העלה את הבית בלהבות.



"הוא ביקש סיגריה מגיסו. הוא כעס. הוא חשב שזו סיגריה לא טובה", סיפר סגן ג'ואי גומז ממשטרת פרנזו. "הוא התרגז ואז הוא לקח מוט ברזל, תקף את שניהם, לקח פטיש ותקף אותם גם איתו. הוא רדף אחריהם עם סכין".




קווי חשמל סיבכו את ההשתלטות על האש



אחותו של גארסיה וגיסו הצליחו להימלט ורצו אל אחד משכניהם, אז הם הבחינו כי ביתם עולה בלהבות. מיד כשעלה באש היה ברור כי מדובר בהצתה. "בייחוד כשיש לנו סכסוך כזה, אפשר לצייר תמונה של מה שעלה בראשינו בנוגע לאש שפורצת בבית מגורים", הסביר ריצ' קאברל ממשטרת פרזנו. "אך כשיש לנו סכסוך בין אנשים שגרים שם, אז החשדות שלנו עולים".



קווי חשמל שנפלו במקום הפכו את ההשתלטות על האש לאתגר של ממש. למקום האירוע הגיעו גם בני משפחה מודאגים, שלא ידעו אם יקיריהם יצאו בשלום, מה שהקשה על הטיפול בלהבות.



גארסיה, נכון לעכשיו, סירב לספר לשוטרים מה הוביל להתנהגותו האלימה, או כיצד הצית את הבית. כמו כן, גארסיה נפצע כתוצאה מהאירוע ועל גופו נמצאו חתכים, כוויות ושיער חרוך, פציעות אשר טופלו במקום. "הוא לא אומר הרבה על שום דבר", הוסיף גומז. אחותו וגיסו של התוקף טופלו בשל פגיעות קלות, שנגרמו כתוצאה מהתקיפה במוט הברזל ובפטיש.