פשע שנאה נגד מוסלמים בקנדה: שישה בני אדם נהרגו ושמונה נפצעו לאחר שחמושים פתחו הלילה (שני, שעון ישראל) בירי בתוך מסגד בעיר קוויבק במהלך תפילת ערב יום ראשון. ראש ממשלת קנדה כינה את האירוע "מתקפת טרור נגד מוסלמים". המסגד נמצא בתוך המרכז לתרבות מוסלמית בעיר. המשטרה מסרה כי שני חשודים נעצרו, אך לא מסרה פרטים נוספים על החקירה והנסיבות שהביאו לירי. עוד נמסר כי החקירה רק בתחילתה. 
בתחילה, נמסר מהנהלת המסגד כי חמישה בני אדם נהרגו באירוע, ועד ראייה סיפר כי שלושה חמושים ירו על כ-40 אנשים. עם זאת, המשטרה מסרה כי רק שני חמושים היו מעורבים בתקרית. עדי ראייה אף הוסיפו כי אחד היורים צעק "אללה אכבר" במהלך הירי. הפצועים פונו לבתי חולים שונים ברחבי העיר. מסביב למסגד נפרסו מחסומים משטרתיים רבים.

ראש ממשלת קנדה ג'סטין טרודו מסר בהצהרה כי מדובר ב"מתקפת טרור נגד מוסלמים". הוא הוסיף: "נעצבתי, כעסתי ונדהמתי מהאירוע". 





ראש ממשלת קנדה, ג'סטין טרודו, צייץ בחשבון הטוויטר שלו: "היום, תושבי קנדה מתאבלים על ההרוגים במתקפה במסגד בקוויבק. מחשבותי עם הקורבנות ומשפחותיהם.




מוקדם יותר היום, פורסם כי שר ההגירה הקנדי, אחמד חוסיין, אמר במסיבת עיתונאים כי המדינה תציע מעמד תושבות זמנית לאלו שיתקעו בשטחה בגלל מדיניות ארצות הברית בנושא איסור כניסת מוסלמים משבע מדינות לשטחה. בשבוע שעבר טראמפ חתם על צו נשיאותי המונע את כניסתם של כ-134 מיליון בני אדם שמגיעים מארצות בעלות רוב מוסלמי, ביניהם גם פליטים סורים, למשך תקופה של 90 יום.