הממלכה נגד טראמפ: כמיליון איש חתמו על עצומה נגד ביקורו של נשיא ארה"ב דונלד טראמפ בבריטניה. העצומה הגיעה לאחר הוראתו של טראמפ למנוע כניסה של מוסלמים לארה"ב. הפרלמנט הבריטי עתיד לדון בעצומה,שטוענת כי ביקור של טראמפ במדינה "יגרום למבוכה להוד מלכותה המלכה". עד כה חתמו על העצומה כמיליון איש, ויש צורך ב-100,000 חתימות נוספות על מנת להבטיח את קיומו של הדיון העתידי.



"שנאת הנשים המתועדת היטב של דונלד טראמפ והוולגריות שלו פוסלת אותו מלהתקבל על ידי הוד מלכותה המלכה או על ידי נסיך וויילס. לכן, במהלך כהונתו כנשיא, לא ראוי להזמין את טראמפ לבריטניה לביקור מדיני רשמי", נכתב בעצומה. 



העצומה נוצרה בידי גרהאם גאסט בשנה שעברה, עורך דין מלידס, שבמערב בריטניה. עם זאת, על פי דיווחים הסבירות שתהיה לה השפעה כלשהי על ביקורו המדיני של טראמפ היא נמוכה, ודחיית ביקורו תהיה בגדר הפתעה גדולה. כמו כן, נאמר כי ההזמנה כבר התקבלה ואושרה, וביטולה יהיה בעייתי.
 

מנהיג הלייבור ג'רמי קורבין האיץ ועודד אנשים לחתום על העצומה, ואמר כי זה יהיה כשלון עבור ראשת הממשלה תרזה מיי אם היא לא תצליח לדחות את ביקורו של טראמפ. "אין לקבל את טראמפ בבריטניה בזמן שהוא מפר את הערכים המשותפים שלנו עם חרם/איסור מוסלמי והתקפות כנגד נשים ומוסלמים, אמר קורביין.

מנהיג המפלגה הליברל- דמוקרטית טים פארון חיזק את דבריו של קורבין ואמר שכל ביקור של טראמפ צריך להיות בהקפאה עד אשר החרם המחפיר שלו על המוסלמים יסתיים. "ולא, תרזה מיי תשים את המלכה בעמדה בלתי אפשרית של קבלת אדם אשר מטיל חרם על אזרחים בריטיים אך ורק על רקע אמונתם", הוסיף.